I Wish - Kapitel 2

Efter cirka en halvtimme var jag framme vid min nya, helt egna lägenhet, här i London. Jag visste vart den låg och sådant eftersom hela familjen hade varit här en månad innan och fixat så att allt skulle vara klart när jag kom hit.

Jag drog upp nyckeln ur min handväska, stoppade in den i nyckelhålet och vred om låset.
När jag kom in i hallen kände jag fortfarande doften av målarfärg. Jag tände taklampan, ställde ner resväskorna och låste efter mig.
2 timmar senare
Nu hade jag äntligen packat upp allt, handlat och ätit middag från pizzerian som låg mittemot lägenheten. Klockan började närma sig halv ett så jag gjorde mig i ordning för sängen.
Jag vaknade nästa morgon av att fåglarna kvittrade vackert i trädet utanför mitt fönster. Jag sträckte på mig och försökte öppna mina ögon men bländades av den starka sommarsolen som lös in genom mina persienner och träffade mig i ansiktet.
Efter att jag vaknat till lite mer gick jag upp ur min varma mjuka säng och gick in i badrummet, drog av mig min pyjamas tröja och mina mjukisshorts och hoppade in i duschen.
Jag lät det varma vattnet bara rinna längst hela min kropp samtidigt som jag stod och tänkte på hur min dag skulle se ut, och efter bara några minuter hade jag bestämt mig.
Eftersom det bara var lördag idag och jag började jobba på måndag så hade jag ledigt i dag och i morgon. Jag bestämde mig för att jag skulle åka till det stora köpcentret som låg 20 minuter från lägenheten.
Jag vred av vattnet och gick ur duschen och virade en stor, mjuk, vit handduk som hängde på stället bredvid duschen runt mig och gick sedan ut från badrummet och in på mitt rum igen.
Efter att jag hade stått i mer än 10 minuter i min walk in closet och velat fram och tillbaka om vad jag skulle ha på mig bestämde jag mig till slut för ett par jeansshorts och ett blommigt linne.
När jag klätt på mig, torkat och fixat mitt hår och sminkat mig gick jag ut i hallen och satte på mig mina vita, som nu var gråa,  converse.. Innan jag gick ut genom dörren hängde jag upp min ljus bruna väska på armen och gick sedan ut och låste dörren efter mig.
25 minuter senare
Efter att ha åkt bussen i nästan exakt 20 minuter hoppade jag av vid shopping centret. Det var gigantiskt. Jag gick ivrigt in i centret. Det första jag såg när jag kom in var Starbucks. Perfekt jag som inte hade ätit någon frukost och älskade Starbucks.

Eftersom klockan bara var halv elva på förmiddagen så var det knappt några här och det satt bara ett par inne på Starbucks med en varsin caffemugg i handen och pratade.
Jag beställde en kyckling baugette och en stor mugg med iskall ferskpressad apelsin juice. När jag fått mackan och juicen och betalat gick jag och satte min i ett litet hörn av cafét där det fanns ett litet runt bord och två fåtöljer.

Rätt kort och sjukt tråkigt kapitel men aja, kommentera! MINST 5 kommentarer för nästa :)

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Älskar att du har bilder till alla kapitel!! Längtar till nästa!:)

2012-04-01 @ 09:07:30
Postat av: Anonym

mera:)

2012-04-01 @ 19:22:17
Postat av: melissa

MEERA ;)!!

2012-04-05 @ 17:39:56
Postat av: Laila

den var riktigt braa :) !! när kommer nästa ??? xx

2012-04-05 @ 17:41:13
Postat av: Julia

Super duper bra!! Längtar till nästa <3

Kika gärna in på min novell blogg

2012-04-08 @ 22:54:09
URL: http://morethanthisnovell.devote.se
Postat av: Vi :)

Hej där! Jag har skapat en ny one direction novell där jag lägger upp minst en del per dag av min novell. Du kan ju alltid kolla in om du tycker den ser rolig eller bra ut. :) Kram x

2012-04-13 @ 21:12:03
URL: http://directionerstorie.blogg.se/
Postat av: Vi

Tack för kommentaren. :') Jag gör dom i PhotoShop CS5.

Kram.

2012-04-15 @ 17:06:34
URL: http://directionerstorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0