I Wish - Kapitel 1

'Novellen handlar om 17 åriga Vanessa som lever ett normalt liv i centrala New York med sin mamma Anna och hennes pappa Jonathan. Men snart kommer hennes liv förändras helt.

Sophia = Vanessas bästavän sedan första klass.


- Vanessa, är du klar?
hörde jag mamma ropa från nedervåningen.
- Jag kommer strax! ropade jag tillbaka.
Jag borstade igenom mitt långa ljusbruna hår och drog sedan några drag med mascaran. Jag packade ner min nessesär och min hårborste i min svarta handväska och gick sedan ner till hallen. När jag satt på mig mina converse och min jeansjacka gick alla ut ur huset och satte oss i bilen mot flygplatsen.
Det var det här jag hade längtat efter. Längtat efter i flera år. Och nu, nu äntligen så skulle det bli till verklighet.

Efter att vi hade checkat in mina väskor började vi gå mot kontrollerna där vi skulle säga hejdå till varann.
- Fy vad jag kommer sakna dig! sa mamma och kramade om mig hårt.
Efter nästan en minut släppte hon taget, och jag såg hur en tår trilla ner för hennes kind. Jag torkade bort den med min tumme och log mot henne.
- Kommer sakna er också! sa jag.
Pappa gav mig också en lång, varm kram innan jag var tvungen att gå vidare genom säkerhetskontrollerna. Jag vände mig om flera gånger och log mot dom samtidigt som jag gick.
När jag kommit i genom alla säkerhetskontroller gick jag mot gaten där mitt plan mot London skulle gå. Det var en halvtimme kvar innan dom skulle släppa ombord på planet.
Jag satte mig ner på en utav alla stolarna som fanns och drog upp min macbook och loggade in på facebook och twitter.
'Waiting for a plane to London! ♥'

Skrev jag både på facebook och på twitter. Jag kikade runt lite på facebook och fick bara efter någon minut efter att jag lagt upp min status en ny händelse. 'Sophia has commented your log post'

Jag klickade på händelsen för att se vad hon hade skrivit.
' Oh my god, can´t believe u r moving. I´ll come and see u as often as I can! Love u sis ♥ '

Jag log för mig själv och skrev sedan ett svar.
' can not believe it myself really ... Gonna miss u, and love u 2 ♥ '

Jag kände hur jag fick en stor klump i halsen. Jag hade knappt hunnit säga hejdå till Sophia, så jag bestämde mig för att ringa upp henne på skype när jag kom fram.
Efter en stund började dom släppa ombord folk på planet. Jag packade ihop mina saker och ställde mig sedan i kön längst bak. Jag skulle ändå sitta på andra raden så det gjorde inget att jag gick på nästan sist.
När jag kom ombord på planet letade jag upp min plats och slog mig ner. Gud vad skönt, ingen satt bredvid mig. Jag stoppad in mina hörlurar i öronen, satte på The A Team med Ed Sheeran, lutade mig bakåt i stolen och lät mina ögonlock långsamt stängas och efter bara några sekunder var jag långt inne i minna drömmar.
Harry´s perspektiv
Vi var sist att gå på planet, som vanligt.. Men vi letade snabbt upp våra platser och jag slog mig ner på min plats, bredvid en tjej med ljust brunett/ mörk blont hår och längst ut satte sig Louis.
Visst det hade varit härligt här i New York men det skulle ändå bli skönt att komma hem och ta det lungt i två veckor nu.

Jag slog en blick mot tjejen som sov i stolen bredvid mig. Hon var rätt söt.
Under hela resan satt jag och snackade med Louis om hur skönt det skulle bli och komma hem och ta det lungt med familjen och massa andra saker. Efter nästan 4 timmar började planet gå ner för landning. Efter att vi hade landat reste sig att upp för att ta sina saker och snabbt komma av planet. Men jag, Louis, Liam, Zayn och Paul väntade tills dom flesta hade gått av. Niall hade tagit ett annat plan som skulle gå till Irland från New York.
Jag petade lite lätt på tjejen som satt bredvid mig och fortfarande sov. Hon ryckte till och såg helt skräckslagen ut när hon öppnade ögonlocken och drog ut sina hörlurar ur öronen.
- Förlåt för att jag väckte dig, men du ska av här va? frågade jag lite försiktigt.
Hon kollade med stora ögon på mig och det tog ett tag innan hon svarade.
- Oh my god, du är Harry Styles..
- Hahah ja..
- Tack så mycket för du väckte mig.
- Haha inga problem. svara jag och log mot henne.
Vanessa´s perspektiv
Herre gud, jag måste drömma. Det är Harry fucking Styles. Jag som varit ett stort fan av honom och alla andra från One Direction i snart två år.
-Andas Vanessa, andas, håll dig lugn. Bete dig normalt.-

- Vanessa föresten. sa jag och log mot honom och sträckte fram min hand.
- Hej, Harry. sa han och hälsade tillbaka.
Alla andra hade redan gått av planet, så vi reste oss snabbt upp, tog våra saker och gick sedan av planet.
- Såå, du bor här? fråga Harry och log mot mig medan vi gick i gången in mot flygplatsen.

- Nja, eller nu bor jag här. svara jag och skrattade lite.

Precis innan vi gick ut genom dom mörka dörrarna från gången in till flygplatsen stannade han plötsligt och drog upp sin mobil ur fickan.
- Här skriv in ditt nummer så kanske vi kan ses någon gång. sa han och log mot mig och sträckte fram sin mobil.

Jag knappade in mitt nummer.
- Hejdå! sa han snabbt och sprang sedan efter resten av killarna i bandet plus Paul som skulle gå någon genväg eftersom det var så sjukt mycket fans som stod och väntade på dom.

Jag gick mot bandet där väskorna åkte runt. Efter bara någon minut hittade jag mina två väskor och började sedan gå mot taxisarna.

Efter cirka en halvtimme var jag framme vid min nya, helt egna lägenhet, här i London. Jag visste vart den låg och sådant eftersom hela familjen hade varit här en månad innan och fixat så att allt skulle vara klart när jag kom hit.

Jag drog upp nyckeln ur min handväska, stoppade in den i nyckelhålet och vred om låset.
När jag kom in i hallen kände jag fortfarande doften av målarfärg. Jag tände taklampan, ställde ner resväskorna och låste efter mig.
2 timmar senare
Nu hade jag äntligen packat upp allt, handlat och ätit middag från pizzerian som låg mittemot lägenheten. Klockan började närma sig halv ett så jag gjorde mig i ordning för sängen.

Kanske lite konstigt att dom träffas i första kapitlet men aja... Kommentera vad ni tycker!! :)



Kommentarer
Postat av: Felizia

Kommer bli gryymt!:D

2012-03-24 @ 18:48:27
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: klara

Denna kommer bli grym! :)

Men tkr du ska skriva en epilog eller vad det heter om Stole My Heart typ om hur deras liv ser ut typ 10 år senare, ifall dom fortfarande är tsm, ifall dom har familj, men ahh du fattar! :)

2012-03-25 @ 10:01:58
Postat av: Gabriella

Jag tror den kommer att bli och är jätte bra! Kolla gärna min novell också! Kram

Postat av: linnea

kommer säkert bli lika grymm som den andra! glad att du börjar igen har riktigt längtat! ;D

2012-03-26 @ 22:42:33
Postat av: Gabbi

Sjukt bra! :D Kommer bli såå bra!

2012-03-27 @ 18:38:52
URL: http://gabriellaita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0