Stole My Heart - Kapitel 9

- Vad var de där då? fråga Madison och log lite mot mig och blinkade med ena ögat.
- Harry..
- Vad ville han?? frågade hon ivrigt.
- Han undra om jag ville komma över och kolla på film med dom.. Men vi ska ju ut! svara jag och log mot henne.
Min mobil darrade till och jag såg att Harry hade skrivit tillbaka.
" Okej, aa. Är ledig i morgon och övermorgon. Men vi hörs! :) "
Jag skrev snabbt ett svar och la sedan ner min mobil i handväskan igen.
" Okej, japp de gör vi! :) "
Vi gick ut ur huset och tog en taxi in till "stan" där vi gick runt och letade efter någon bar. Efter att vi hade gått i cirka en kvart hittade vi en som såg ganska ny ut. Det var igång för fullt där inne så vi bestämde oss för att göra ett försök på att komma in där. Och vi lyckades!
Vi ville inte komma hem och vara fulla nu när vi är 16 år så vi nöjde oss med att dricka lite cider och dansa.
När vi kom hem igen, klockan tio i 3 på natten, hade mamma och pappa gått och lagt sig. Vi sminkade av oss och bytte snabbt om till pyjamas och gick sedan och la oss.
Jag vaknade nästa morgon av att min mobil plingade till. Jag vände mig om mot mitt nattduksbord för att sträcka mig efter min mobil, men den låg inte där. Vafan, jag la den ju där igår..
Jag hörde hur Madison fnissade till nere från sin madrass och såg att hon höll i min mobil.
- Nej, va gör du? frågade jag och hoppade upp ur sängen och ner över henne.
- Messar med Harry lite, svara hon och log mot mig.
Jag ryckte åt mig min mobil och läste vad dom hade skrivit till varann.Som tur var hade hon bara hunnit skriva en sak och fått ett svar tillbaka.
Först hade Madison skrivit:
" Hej Harry, blir det något idag eller :) "
Och Harry hade svarat:
" Mornin' sunshine, aa om du och Madison vill så får ni gärna komma hit lite senare om ni vill. Vi ska ha pizza-kväll ikväll. :) "
- Han undrar om vi vill komma på pizza-kväll hos dom ikväll, sa jag och log mot Madison.
- Oh my gooood! Säg jaa! ropade hon nästa.
- Chilla! sa jag och började skratta.
Jag skrev ett svar till Harry och låste sedan min mobil.
" Förlåt om du blev väckt, det var Madison som tog min mobil... Jag sov.. Men vi kommer jättegärna! Vilken tid ska vi komma då? :) "
Vi gick ut i köket och hälsade på mamma som var på väg ut från käket. Vi tog fram några ägg och bacon och gjorde äggröra med stekt bacon. Precis när jag satte mig ner på en utav köksstolarna för att börja äta hörde jag min mobil darra till på matbordet. Jag låste upp och läste vad Harry hade skrivit tillbaka.
" Haha, okej. Nejdå var redan vaken. Najs! Vi kommer och hämtar er klockan sex? Skriv bara adressen så kör jag och Louis dit. :) "
Jag tittade i hörnet på min mobil och såg att klockan bara var halv 11. Jag skrev in min adress och låste sedan min mobil och började äta.
- Harry och Louis hämtar oss klockan sex. sa jag och stoppade in en sked full med äggröra in i munnen.
- Gud vad kul! Asså fatta vi ska träffa One Direction!
- Tare lungt, tänk bara att dom är helt normala killar för de är dom ju egentligen.. o jag har redan träffat dom.. sa jag och log mot henne.
- Jaja, sa hon och kolla ner i sin äggröra.
När vi hade ätit upp gick vi in på badrummet och fixade håret, borstade tänderna och sminkade oss och efter de gick vi in på mitt rum igen för att klä på oss. Jag satte på mig ett par jeansshorts, en ljusrosa t-shirt och en jeansväst på mig. Madison satte på sig ett par slitna jeansshorts, en svart bandeau bh och en vit, lite genomskinlig t-shirt. När vi var helt klara bestämde vi oss för att gå in till "stan" och shoppa lite innan vi skulle iväg på pizza-kväll.
Jag berättade om pizza-kvällen som vi skulle på ikväll för mamma och hon sa att det var okej, sedan började vi gå in mot "stan".
15 minuter senare:
- Forever21! ropade Madison och pekade mot affären.
Jag skrattade och följde efter Madison in i affären. Vi gick runt och kollade i affären och provade massa olika kläder. Jag köpte en ljusblå bikini med volanger på överdelen och Madison köpte en hood och ett jättegulligt vitt, linne med spets på.
När vi betalat gick vi ut ur affären och gick in i affären precis mittemot. Juicy Couture. Madison hittade inget hon ville köpa men jag köpte en rosa hood med mönster på ryggen och ett par matchande mjukisbyxor.
Efter att vi hade gått runt i massa olika affärer och handlat för massa pengar och det även började skymma gick vi och satte oss på milkshake city och tog en varsin milkshake.
- Så de var här du träffade dom typ? frågade hon och satte sig ner på en stol vid ett runt bord.
- Aa, precis utanför. sa jag och satte mig ner på stolen mittemot.
När vi druckit upp våra milkshakes drog jag upp min mobil ur jeansshorts fickan och såg att klockan redan var kvart över fem.
- Oj, klockan är kvart över fem. Vi måste nog börja gå hem om vi ska hinna byta om och sånt kanske innan vi blir hämtade. sa jag och reste mig upp.
- Aa.
Vi började gå hem med alla våra shopping-påsar och var hemma en kvart senare.
- Hej tjejer! ropade mamma när vi kom in genom dörren.
- Hej! ropade vi i kör tillbaka.
- Blev det mycket handlat? frågade hon.
- Visar i morgon eller något. Vi ska byta om och sen drar vi! ropade jag tillbaka.
Vi gick in på mitt rum och bytte om.
- Vad ska du ha på dig? frågade Madison och rotade i sin väska.
- Jag ska nog bara ha på mig min mjukisdress som jag köpte idag. Dom sa ju att det var pizza-kväll inte att vi skulle ut på någon bar. svara jag och skratta.
- Okej, aa.
Vi bytte om, jag till min nya juicy couture mjukisdress och Madison till ett par svarta jeans och en stor lila hood.
*drr*
Jag slog en snabb blick mot min mobil som låg på min säng och såg att skärmen lös. 1 nyss medddelande stod de på skärmen. Jag klickade upp det och såg att de var från Harry.
" Vi är där om 5 min! ;) "

- Dom är här om fem minuter! sa jag och skrev ett " okej :) " tillbaka till Harry.
Vi gick ut i hallen och satte på oss våra skor och jackor och sa sedan hejdå och gick ut.

Nere på vägen utanför huset stod en stor svart jeep och bredvid den stod Harry och vinkade mot oss. Vi gick fram till jeepen och hälsade och jag presenterade även Madison för Harry.
- Det är bara att hoppa in! sa han och öppnade en utav dörrarna.
Madison hoppade in först i bilen och satte sig på baksätet längst bort, jag hoppade in och satte mig bredvid henne och sist men inte minst hoppade Harry in och satte sig i passagerar sätet bredvid Louis som körde.
- Tjena tjejer! sa Louis och kollade på oss i spegeln där fram och startade sedan bilen.
- Hej, svara vi i kör.
- Här bor jag då, sa Harry och kollade ut genom fönstret när vi stannade utanför ett rätt så stort tegelhus.
- Dom andra är där inne, sa Louis och öppnade bildörren och gick ut.
Jag, Madison och Harry gick också ut ur bilen och följde sedan efter Harry rakt över trädgården och gick in i en rätt stor, mörkbrun, trästuga som stod på tomten. Vi tog av oss våra ytterkläder och följde efter Harry in i ett litet mysigt vardagsrum där det var helt tomt.
- Vart är boysen? fråga Louis förvirrat.
- Jag ringer Liam. sa Harry och tog upp sin mobil ur byxfickan med vi alla satte oss ner i den stora hörnsoffan.
- Hej.. Vart är ni?... Aha okej... Aa jag ska fråga vänta lite... sa han i telefonen.

- Dom är och köper pizza och undrar vad ni gillar för pizza? vi tänkte köpa massa olika och dela på men säg en varsin som ni tycker om. sa han och kollade och log mot mig och Madison.
- Ehhmm, okej... en såndär med räkor på. sa jag försiktigt och log lite mot Harry.
- Ehm, en såndär med ananas och så. sa Madison och log mot Harry.
Som tur var så var Madison inte lika blyg, försiktig och rädd för att göra fel som jag. Därför gillade jagat vara med henne, hon var inte rädd för att säga var hon tycker och sånt.. Det behövde deremot jag öva på..
Efter att vi hade suttit och snackat, jag, Madison, Harry och Louis i cirka 20 minuter hörde vi plötsligt killröster ute i hallen. Liam, Niall och Zayn. Dom kom in i vardagsrummet med 7 kartonger med pizza från Pizza-Hut.
Dom gav mig en snabb kram och hälsade sedan på Madison och satte sig sedan ner i soffan dom också.
- Jag ska bara gå och hämta dricka. sa Harry och reste sig upp ur soffan.
- Behöver du hjälp att bära? fråga jag och log mot honom.
- Aa, de kanske är bäst. svara han och log sitt gulliga leende mot mig.
Jag följde med efter honom ut i ett jättelitet med fint kök.
- Skulle du kunna ta dom här, så tar jag glasen? frågade Harry och drog ut en cola och en fanta flaska ur kylskåpet.
- Sure! sa jag och tog emot dom.
- Vad ska vi se för film? frågade jag honom medan han plockade ihop sju stycken glas.
- Liam sa att dom hade hyrt någon film som låg på topplistan nu medan dom var och köpte pizza också. svara han och log mot mig.
Shit, hans leende fick mig verkligen och smälta.

Äntligen kapitel 9 klart! KOMMENTERA! Nästa kapitel kommer förhoppningsvis i morgonkväll! :)

Kommentarer
Postat av: Felizia

Naw:3 Sjuukt bra :D

2012-01-04 @ 22:41:19
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: jenni&sara

skitbra!



vi har nyss skaffat en ny One Direction - novell blogg..och vi skulle vara tacksamma om du ville kika in, och om du gillar den så får du gärna tipsa andra! :)

kraam



http://alondonstory.blogg.se/

2012-01-05 @ 00:06:50
URL: http://alondonstory.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Super bra ,!!!!!!! Längtar,

2012-01-05 @ 03:59:10
Postat av: tea

verkligen en av dom bästa novellerna!:D

2012-01-05 @ 16:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0