Stole My Heart - Kapitel 8

- Du går och lägger dig snart va? frågade mamma och kollade in genom dörren till mitt rum.
- Jaja..
- Klockan är halv tolv och Madison kommer ju imorgon och så. sa mamma och blinkade med ena ögat och log innan hon gick iväg.
Jag bytte om till nattlinne och gjorde mig iordning och gick och la mig med musik i öronen. Bara efter några minuter så var jag långt inne i mina drömmar.
*drrrrrr*

Jag vaknade av att min mobil darrade till på mitt nattduksbord. 1 nytt meddelande. Från Harry.
Jag klickade upp meddelandet och läste det:
" Jag gillar dig."

Jag blev alldeles varm i kroppen och skickade ett sms tillbaka:
" Harry, jag gillar dig med. "

Efter en kort stund fick jag ett svar av honom:
" Hahaha, fattar du inte? "

Jag stelnade till och skrev snabbt tillbaka:
" Vadå? "

Jag blev helt kall i kroppen och visste inte vad jag skulle göra när jag läste hans svar som jag fick några minuter senare:
" De finns inget mellan oss. Ofta du inte fattar att jag bara drivit med dig hela tiden.. "

Jag tappade ner min mobil på golvet och satt länge och bara stirrade in i väggen mittemot min säng. Jag visste vad jag skulle göra, jag ville gråta, döda honom och sen dö själv. Hur fan? ....



Jag vaknade i ett ryck och var alldeles kallsvettig. Shit det var en dröm.. Jag satte mig upp i sängen och slog en snabb blick på klockan som hängde på väggen. Halv 8. Jag la mig ner igen och låg i sängen jättelänge och försökte somna om, men det gick verkligen inte. Min hjärna lät mig inte få sova i lugn och ro. Jag kunde inte sluta tänka på Harry, Madison och massa annat..
Jag sträckte mig efter min mobil som låg på nattduksbordet och låste upp den och satte in mina hörlurar i öronen och satte på min One Direction spellista. Jag lät ögonlocken sakta sluta sig.
- Amanda! Vakna. hörde jag mammas röst.
Jag öppnade mina ögonlock och såg mamma som satte sig ner på min säng.
- Vad är klockan? frågade jag och drog ut mina hörlurar ur öronen, gnuggade mig i ögonen och satte mig upp i sängen.
- Tre på eftermiddagen, så du får göra dig redo för vi ska hämta Madison på flygplatsen halv sex. Och det tar ju ett tag att köra dit också. svara mamma och log mot mig.
- Oj, aa jag ska..
Hon reste sig upp och gick ut ur rummet igen. Jag gick upp ur sängen och in i badrummet för att ta en lång, varm dusch. Jag satte i en rosa jordgubbsinpackning i håret efter att jag hade sköljt ur shampoot och rakade benen medan inpackningen verkade. När jag hade sköljt ur inpackningen stängde jag av vattnet, vred ur det mesta av vattnet ur mitt hår och gick ut ur duschen. Jag virade en stor vit handduk runt mig och gick ut ur badrummet och in i mitt rum igen.
När jag kom in i mitt rum gick jag fram till garderoben och försökte hitta något jag kunde ha på mig. Jag vände mig om mot fönstret och såg att det var strålande sol ute. Jag satte på mig ett par svarta jeansshorts och ett leopardmönstrat linne. När jag torkat och flätat mitt långa hår i en slarvig fläta och sminkat mig gick jag ut i köket och bredde två knäckemackor och hällde upp ett stort glas med apelsinjuice och satte mig ner på en utav stolarna vid matbordet.
När jag ätit och druckit upp ställde jag in disken i diskmaskinen och gick in på badrummet och borta tänderna.
- Amanda vi måste åka till flygplatsen nu! Klockan är kvart i fem! ropade mamma från hallen.
Jag gick med snabba steg ut i hallen och satte på mig mina ballerinaskor och gick sedanut och satte mig i bilen.
När vi hade parkerat utanför flygplatsen gick vi in i de stora byggnaden och letade upp där Madison skulle komma när hon gått av planet. Efter att vi hade stått och väntat i nästan fem minuter så öppnades dörrarna och folk från planet från New York började strömma ut från gången. Plötsligt såg jag en tjej med långt, platt, blondt hår, en blommig tröja och ett par jeansshorts. Jag såg direkt att det var Madison!
- MADISOOOON!! ropade jag och sprang fram och kramade henne.
- HEEEJ! sa hon och besvara kramen.
När vi kramats färdigt hälsade Madison på mamma och sen gick vi vidare till bagagebandet. Vi stod och väntade i nästan tio minuter innan bandet började gå. Son tur var så var Madisons väska en utav dom första som kom ut.
Hon lyfte av sin mörklila väska från bandet.
- Allt klart? Fråga mamma och log.
- Japp, svara Madison och log tillbaka.
Vi gick tillbaka ut på parkeringsplatsen utanför flygplatsen och letade upp vår bil. Dom 40 minuterna i bilen på väg hem pratade vi oavbrutet om allt som hade hänt i New York efter att jag hade åkt och allt som hade hänt här i London.
- Då var vi framme tjejer, sa mamma när hon parkerade bilen utanför vårt hus.
- Oh herre gud vad fint hus, sa Madison och kollade ut genom fönstret och granskade det stora vita huset.
Vi gick ut ur bilen och jag hjälpte Madison in med sina väskor. När jag hade visat henne runt i hela huset satte vi oss ner på min säng.
- Vad ska vi göra? frågade Madison samtidigt som hon kolla runt i mitt rum.
- Jag vet inte, vad vill du göra?
- Det spelar ingen roll..
- Är du trött? fråga jag och tittade på klockan. Halv åtta.

- Nej, vadådå? svara hon och kollade undrande på mig.
- Vi kan ju leta upp någon bar eller något.. sa jag och log mot henne.
- Ja! Gud vad kul. Men vi är ju bara 16 ju..
- Men skit i de, vi kan ju försöka iallafall.
Vi bytte om och fixade vårt hår och smink. Jag hade på mig en tight svart klänning som gick lite över knäna, ett par höga glittriga pumps och skruvat mitt hår i långa stora skruvar. Madison hade på sig en svart tight spetsklänning och ett par rosa mocka-pumps. Även Madison hade skruvat sitt hår lite lätt i vackra stora skruvar.
- Vi går ut, sa jag och gick ut till mamma och pappa som satt i vardagsrummet och kollade på teve.
- Jaha, vart ska ni? svara mamma och log mot oss.
- Vet inte vi får se, men jag har mobil med mig! hejdå.
- Okej, bra. Ni är jättefina, hejdå.
Jag drog upp min mobil ur min lilla svart handväska som jag skulle ha med mig och såg att jag hade ett nytt sms från Harry.
" Tja, undrar om du ville komma över och kolla på film med mig och grabbarna. :) "

Jag log lite för mig själv och skrev ett svar tillbaka.
" Hej! Sorry ska ut med min kompis Madison från NY. Men vi kanske kan ses någon annan dag. :) "

- Vad var de där då? fråga Madison och log lite mot mig och blinkade med ena ögat.
- Harry..
- Vad ville han?? frågade hon ivrigt.
- Han undra om jag ville komma över och kolla på film med dom.. Men vi ska ju ut! svara jag och log mot henne.
Min mobil darrade till och jag såg att Harry hade skrivit tillbaka.
" Okej, aa. Är ledig i morgon och övermorgon. Men vi hörs! :) "

Jag skrev snabbt ett svar och la sedan ner min mobil i handväskan igen.
" Okej, japp de gör vi! :) "

Vi gick ut ur huset och tog en taxi in till "stan" där vi gick runt och letade efter någon bar. Efter att vi hade gått i cirka en kvart hittade vi en som såg ganska ny ut. Det var igång för fullt där inne så vi bestämde oss för att göra ett försök på att komma in där. Och vi lyckades!
Vi ville inte komma hem och vara fulla nu när vi är 16 år så vi nöjde oss med att dricka lite cider och dansa.
När vi kom hem igen, klockan tio i 3 på natten, hade mamma och pappa gått och lagt sig. Vi sminkade av oss och bytte snabbt om till pyjamas och gick sedan och la oss.


Rätt segt kapitel men, kommentera vad ni tyckte om det! Ge gärna idéer om vad som kan hända!! Annars tar det bara längre tid till nästa kapitel! :)

Kommentarer
Postat av: Felizia

Asså vad tur att det var en dröm...... `-.- :P

2012-01-02 @ 16:32:55
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Nina

meeeer :D

2012-01-02 @ 17:33:20
URL: http://www.ninakaufmann.se
Postat av: N

skiit bra!!



btw checka in den här novell bloggen som är skriven av 2 söta tjejer o novellen handlar självklart om one direction!! http://thisdirectioninfection.webblogg.se/

2012-01-03 @ 01:46:57
Postat av: laura

hej bra du skriver fast det är lite stav fel anars jätte bäst!

2012-01-22 @ 09:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0