Stole My Heart - Kapitel 11

Efter att vi hade suttit runt elden på tomten och snackat i cirka en kvart reste jag mig upp från min stol försiktigt och tog ett löst grepp om Amandas hand som satt i stolen bredvid mig.
- Kom, viskade jag i hennes öra.
Hon reste sig upp ur stolen och följde efter mig in i stugan igen.
- Vad ska vi göra? frågade hon lite förvirrat när vi kom in i stugan.
- Vill snacka med dig själv istället. sa jag och log mot henne samtidigt som jag satte mig ner i soffan.
- Om vadå? frågade hon och log tillbaka samtidigt som hon såg rätt förvirrad ut och satte sig bredvid mig i soffan.
- Asså jag vet inte hur jag riktigt ska säga de här... började jag och kollade ner i mitt knä.
- Vad? frågade hon.
- Ehmm.. jag typ gillar dig.. sa jag och kände hur jag blev lite varm om kinderna.
- Jag gillar dig med, sa hon och tittade upp och log mot mig.
Jag tittade upp och log tillbaka mot henne och tog hennes hand. Jag lutade mig sakta mot henne och mötte hennes läppar i en mjuk, varm kyss.



Amanda´s perspektiv:

Oh my god, han sa nyss att han gillade mig. Jag kände hur jag blev alldeles varm i kroppen och hur det pirrade i magen.
- Jag gillar dig med, sa jag och tittade upp från och log mot honom.
Han tog min hand och vi möttes i en mjuk kyss. Hans läppar var så prefekta! Jag skulle kunna kyssa honom i flera timmar i sträck, men ändå avslutade jag kyssen en kort stund efter för att det inte skulle kännas alltför konstigt. Vi hade lärt känna varann för bara någon vecka sen men det kändes ändå bra, jag gilla honom. Vi satt i någon minut och bara log mot varandra medans han smekte min hand med sin tumme.
- Jag tror jag och Madison måste gå hem nu.. sa jag och slutade le och kollade på en liten klocka med trä-ram runt. Den visade kvart i 1.
- Vi skjutsar er! sa han och log.
- Okej, tack. sa jag och log tillbaka.
Vi gick ut i hallen och satte på oss våra skor och gick sedan ut till dom andra.
- Vart har ni varit? frågade Madison när vi kom ut till dom.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga så jag sket i att svara på hennes fråga.
- Vi måste nog hem nu.. sa jag istället och fakelog mot henne.
- Okej.. sa hon och reste sig upp ur stolen.
Louis och Harry följde med och skjutsade oss hem. På vägen hem bestämde vi att vi skulle träffas på Milkshake City i morgon. Bara vi fyra.
- Tack så jättemycket för pizzan och allt! sa Madison när bilen stannade utanför vårt hus.
- De är lugnt, det var kul att ni kunde komma. sa Louis och log mot henne och hon log tillbaka innan hon hoppade ut ur bilen.
- Tack för i kväll. sa jag och log mot Harry och Louis innan jag hoppade ut ur bilen.
Vi gick fram till huset och låste upp dörren, när vi kom in i huset hörde vi hur jeepen körde iväg.
- Vad fan gjorde du och Harry?! frågade Madison högt och log mot mig med uppspärrade ögon.
- Schhhh, inte så högt.. Jag berättar sen.
Vi sminkade av oss och gjorde oss i ordning för att gå och lägga oss. Direkt när vi hade lagt oss ville Madison få ett svar på sin fråga.
- Såå, vad gjorde ni?! frågade hon.
- Inget speciellt... ljög jag
- Inget speciellt? frågade hon.
Jag märkte att hon inte trodde på mig, hon fattade att det hade hänt något.
- Men vi typ snackade och så.. sa jag.
- Och så? Vadå och så? Säg bara sanningen, vi är bästavänner och har varit as länge.
- Men han sa att han gillade mig och jag sa detsamma..
- Vad hände sen? frågade hon chockat.
- Vi kysstes.. svara jag lågt.
- Ni gjorde vadå?! sa hon högt och satte sig hastogt upp på madrassen.
- Kysstes.. sa jag en gång till lika lågt.
Vi låg i över en timme och snackade om kvällen, kyssen, grabbarna, imorgon.. Ja, allt möjligt.
Nästa morgon:

Jag vaknade av att fåglarna utanför mitt fönster sjöng och solen lyste in genom persiennen och träffade mig i ansiktet. Jag vände mig mot Madison som låg på en madrass på golvet och fortfarande sov. När jag hade sträckt lite på mig och vaknat till sträckte jag mig efter min mobil, jag slog en snabb blick mot den lilla klockan uppe i hörnet på skärmen, 11.47, och gick sedan in på meddelande för att skicka iväg ett sms till Harry.
" Goodmorning, tänkte bara fråga vilken tid vi skulle ses på Milkashake City idag? :) "

Skrev jag och skickade sedan iväg smset. Efter några minuter fick jag ett svar.
" Morning! För oss spelar det ingen roll, halv 1? Vi kan ju gå och käka lunch någon stans sen.. Om ni vill? :) "

Jag log och kollade ner på Madison som fortfarande låg och sov.
" Det blir awesome! ;) "

Jag gick upp ur sängen och in i badrummet för att ta en snabb-dusch, nu när ändå Madison sov. Efter att jag hade duschat i cirka tio minuter gick jag tillbaka in i mitt sovrum igen och möttes av en vaken Madison.
- Godmorgon, sa jag och log mot henne och gick fram till min garderob.
- Godmorgon, sa hon och gnuggade sig i ögonen.
Jag satte på mig underkläder och sedan ett par ljusgula shorts och en vanlig vit t-shirt.
- Vi ska träffa Harry och Louis halv ett på Milkshake City, sa jag medan jag borstade igenom mitt fuktiga hår.
- Okej, sa hon och reste sig upp.
- Är det okej om jag lånar duschen en snabbis..? fråga hon och tittade på mig.
- Ja, visst! Jag fixar pannkakor medans,  svara jag och log mot henne.
- Najs, tack!

Precis när jag la upp den sista färdiggräddade pannkakan på en tallrik kom Madison ut nyduschad och påklädd i käket.
- Gud vad gott det luktar! sa hon och slog sig ner på en stol runt matbordet.
- Hoppas det smakar gott också bara.. sa jag och log mot henne och hällde över lite sirap över pannkakorna.
Jag hade redan dukat på bordet så jag drog bara ut juicepaketet ut ur kylskåpet och joinade sedan Madison vid matbordet.
- Gud vad gott det var! Det var jättelängesen jag åt såna här! sa Madison efter att hon hade svalt den första tuggan.
- Haha, visst är det gott?! sa jag och stoppade in en till bit i munnen och njöt.
- Ohja!
Efter att vi hade ätit upp pannkakorna städade vi undan efter oss och gick sedan in på badrummet och fixade vårt hår och sminkade oss osv. Jag hjälpte Madison och flätade hennes långa blonda hår och satte upp mitt eget i en slarvig bulle på huvudet. När klockan var runt kvart över tolv var vi helt klara och började gå mot Milkshake City där vi skulle träffa Louis och Harry halv ett.

Förlåt för JÄTTEFÖRSENING med det här kapitlet. Men nu har ju skolan börjat och allt sånt.. Kommentera vad ni tycker om det! :)

Kommentarer
Postat av: Felizia

Sjukt bra :D

2012-01-11 @ 17:17:33
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Tilda Larsson

Håller med! Sjukt bra! :) Det var värt att vänta på :D

2012-01-11 @ 18:19:14
URL: http://tildalarsson.blogg.se/
Postat av: Tilda Larsson

Nu måste du skriva mera! :)

2012-01-16 @ 17:44:00
URL: http://tildalarsson.blogg.se/
Postat av: Maja Kuoppala F O T O & V A R D A G

Har skickat dig ett mejl ang designen och kolla där! :)

2012-01-20 @ 14:27:39
URL: http://majakuoppala.blogg.se/
Postat av: jennie

skit bra !!!!! :)

2012-01-21 @ 17:57:25
Postat av: Gabbi

Du är så duktig, jättebra novell! =) När kommer nästa kapitel?

2012-01-27 @ 14:32:41
URL: http://gabriellaita.blogg.se/
Postat av: tea

uppdatera!!!:D

2012-01-27 @ 16:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0