STOLE MY HEART - KAPITEL 12

Precis när jag la upp den sista färdiggräddade pannkakan på en tallrik kom Madison ut nyduschad och påklädd i käket.
- Gud vad gott det luktar! sa hon och slog sig ner på en stol runt matbordet.
- Hoppas det smakar gott också bara.. sa jag och log mot henne och hällde över lite sirap över pannkakorna.
Jag hade redan dukat på bordet så jag drog bara ut juicepaketet ut ur kylskåpet och joinade sedan Madison vid matbordet.
- Gud vad gott det var! Det var jättelängesen jag åt såna här! sa Madison efter att hon hade svalt den första tuggan.
- Haha, visst är det gott?! sa jag och stoppade in en till bit i munnen och njöt.
- Ohja!
Efter att vi hade ätit upp pannkakorna städade vi undan efter oss och gick sedan in på badrummet och fixade vårt hår och sminkade oss osv. Jag hjälpte Madison och flätade hennes långa blonda hår och satte upp mitt eget i en slarvig bulle på huvudet. När klockan var runt kvart över tolv var vi helt klara och började gå mot Milkshake City där vi skulle träffa Louis och Harry halv ett.



När vi kom fram till Milkshake City gick vi in genom den rosa dörren och kollade runt och såg att killarna inte hade kommit än. Vi satte oss ner i varsin fåtölj mittemot varandra.
- Vad är klockan? frågade Madison och log mot mig.
Jag drog upp min mobil ur min väska och låste upp den för att se vad klockan var.
- Fem över halv ett. svarade jag och log tillbaka mot henne.
Mitt i allt när vi satt och snacka om planerna inför resten av sommarlovet så avbröts vårt samtal av att plingan över dörren plingade till och Harry och Louis kom in.
- Hi girls! sa dom och gick emot oss.
- Hej, sa jag och Madison i kör.
Vi reste oss upp ur fåtöljerna och gav både Harry och Louis en varsin kram och gick sedan fram till disken för att beställa en varsin milkshake.
- Jag bjuder! sa Harry när jag började rota i min väska efter min plånbok.
- Nej! Jag bjuder! sa jag och log mot honom.
- Nej, sluta nu. Jag bjuder, sa han och tog min plånbok ur mina händer och la ner den i min väska igen.
- Jaja..
Vi beställde varsin milkshake och gick sedan och satte oss runt ett bord för fyra personer lite längre bak inne på "cafét".
- Så, vart tog ni två vägen igårkväll? frågade Louis och log lite lurit mot mig och Harry.
- In i stugan..... Det var så kallt.. svarade Harry och kollade ner i sin milkshake och blandade lite i den med sitt sugrör.
- Och vad gjorde ni där inne då? frågade han igen.
Han fattade att det hade hänt något efter att vi gick in i stugan igen.

- Dom kysstes. sa Madison snabbt till svar.
Varför var hon tvungen att säga de just är och nu? Nu fattar ju Harry att jag berättade för Madison, tänk om han är sur... Jag gav henne en sur blick och sippade sedan lite på min milkshake.
- Ohlala, sa Louis och ryckte på ögonbrynen.
Efter några sekunders pinsam tystnad frågade Louis om vi skulle gå och äta lunch på ett thaiställe som dom tyckte var bra. Och självklart tackade vi ja. Vi slängde våra tomma milkshake-muggar, gick ut från "cafét", tackade Harry för milkshaksen och började sedan gå mot thaistället där vi skulle äta lunch.
På vägen dit lyckades Louis få bort upp den pinsamma stämningen igen. Vi snackade allihopa om allt mellan himmel och jord, nästa gång vi skulle träffas, om sommarlovet, deras spelningar och nästa tour i USA.
- Här är det! sa Louis och stannade hastigt upp mitt i vårt promenerande utanför en thairesturang som såg hur trevlig ut som helst.
Vi följde med efter Louis in på resturangen och fick ett bord för fyra i ett hörn vid fönstret. Som tur var så var det bara vi fyra och fem till inne på resturangen. Vi fick varsin meny och började sedan läsa och leta efter vad vi ville ha och äta. Jag bestämde mig för en nudelrätt med kyckling och grönsaker. Harry och Madison tog samma som mig fast med biffkött istället för kyckling och Louis tog någon slags thaisoppa med kyckling och massa annat.
- Hänger ni med till studion efter maten? frågade Harry och log mot mig och Madison.
Madison kollade på mig och log frågande mot mig.
- Sure, svarade jag och log mot killarna.
Vi åt upp vår mat medans vi snackade om sjukt mycket olika saker och skrattade i massor, mest åt Louis konstiga skämt och kommentarer.
- Alla klara? frågade Louis när alla hade ätit och druckit upp.
- Yes, svarade alla.
- Bra, notan tack. sa Louis och log mot en kille i trettioårsåldern som jobbade på resturangen.
När vi hade betalat för vår mat började vi gå mot studion där dom andra killarna var.

Asså är så sjukt ledsen för att jag knappt uppdaterar men det är så j**la mycket med skolan just nu.. -.- Förlåt, men hoppas ni förstå.. Kommentera vad ni tyckte om det osv även om det var kort och inte så händelserikt! ;)

Kommentarer
Postat av: Felizia

De är lugnt!:)

Det är värt väntan :D

2012-02-03 @ 22:28:56
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Tilda Larsson

Ingen fara. men nu måste du börja uppdatera mera!

Den är så bra men om det inte kommer något kap blir man lite sur.. :)

Men det var bra!

2012-02-05 @ 18:56:38
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Verkligen skitbra, mer!!:D

2012-02-05 @ 21:04:46
Postat av: aagnes

ny design på min 1D blogg, lämna gärna en kommentar om vad du tycker om den! :D http://onedirectionpiics.blogg.se

2012-02-06 @ 22:12:19
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0