I Wish - Kapitel 4

Jag öppnade sakta ögonen och märkte att jag hade somnat i soffan. Filmen var slut. Jag slog en blick mot klockan på  väggen och såg att den närmade sig 1. Jag gjorde mig snabbt i ordning för sängen och somnade direkt efter att jag krupit ner under täcket.


Jag vaknade av att en stark solstråle träffa mig i ansiktet. Jag sträckte mig mig, öppnade sakta ögonen och kolla mot väckarklockan på nattduksbordet. Den visade halv 11. Efter att jag hade vaknat till lite mer reste jag mig upp ur sängen. Jag grabba tag om min mobil som låg på nattduksbordet och gick sedan ut i köket. Jag gjorde i ordning en stor skål med yoghurt med färska blåbär och jordgubbar som jag köpte igår och lite müsli och en mugg med latte.
När jag satt mig till rätta i soffan framför teven med min stora skål med yoghurt med bär och min latte mugg låste jag upp min mobil och såg att hade ett sms från något nummer som jag inte kände igen. Jag klickade upp det och läste det.
" Hey! How r you? I was just wondering if you'd like to meet? :) xx Harry "

Jag sken upp i ett stort leende och pirrade lite i hela kroppen samtidigt som jag svarade på hans sms.

" Hi! I´m great, n u? Yeah sure that would be really nice! :)  // Vanessa "

Jag sparade han som en kontakt i min kontaktlist och efter cirka 5 minuter så fick jag ett svar.
" I´m great 2. Meet me at Nando´s about 3 hours for lunch? ;) xx "

Jag kollade på den lilla digitala klockan i övre delen av skärmen. Den visade 11. Alltså skulle vi träffas där klockan 2.
Jag skickade snabbt iväg ett svar.
" Sure! But where is it...? :S "

Han skickade snabbt ett svar där han hade skrivit adressen på restaurangen. Bara någon minut senare hade vi avslutat vår konversation. Jag plockade undan efter frukosten och hoppade sedan in i en varm dusch. När jag sköljt ur det sista av balsamet ur mitt hår vred jag av vattnet kramade ur mitt hår och gick ut ur duschen, virade en handduk runt mig och gick in på mitt rum.
Efter att jag hade gått fram och tillbaka i min walk in closet och funderat och provat vad jag kunde ha på mig en lång stund fick det bli ett par nya jeansshorts och en fin vit topp till. Jag satte på mig underkläder och sedan shortsen och toppen och gick sedan tillbaka in på badrummet för att sminka mig och torka och korkskruva mitt långa hår.
Jag bestämde mig för att bara ha lite naturligt med smink, jag täckte över en liten finne i pannan och drog bara några drag med mascaran och fixade sedan mitt hår.
När jag var helt klar med smink och hår gick jag in i mitt sovrum igen för att packa ner det jag skulle ha med mig i min bruna skinnväska med fransar. Jag packade ner pengar, mobil, solglasögon och min lilla victoria´s secret parfym som jag alltid hade med i min väska vart jag än gick.
Efter att jag packat ner allt slog jag en snabb blick på klockan som hängde på väggen och såg att vi skulle träffas om en timme. Alltså skulle jag gå om ungefär 30 min eftersom jag var tvungen att ta bussen i 25 minuter till restaurangen.
Jag la mig på sängen med min laptop i knät och loggade snabbt in på skype. Sophie var online. Jag skrev ivrigt ett meddelande till henne.
" Oh my god, gissa vem jag ska träffa om en timme?!?! :D ♥ "

Bara någon sekund efter att jag hade skickat det såg jag att hon började skriva och snabbt därefter fick jag ett svar.
" VEM? Harry?!?! :OOO ♥ "

Jag skrev snabbt tillbaka.
" JAA, han messade i morse och undrade om jag ville käka lunch på Nando´s! ♥ "

Efter att vi hade snackat i cirka 20 minuter sa vi hejdå och jag loggade ut från skype och stängde av datorn. Jaf gick ut i hallen knöt på mig mina vita, låga converse, hängde upp min väska på axeln och gick sedan ut genom dörren och låste efter mig.
Medan jag satt på bussen kände jag hur jag började bli mer och mer nervös och tänkte på hur det skulle kännas, vad vi skulle snacka om, hur jag skulle göra för att inte skämma ut mig (som jag brukade vara så duktig på.. -.- )
När jag såg att nästa station var där jag skulle gå av började mitt hjärta dunka sjukt mycket fortare. Efter bara någon minut stannade bussen vid busshållplatsen jag skulle av vid. Jag reste mig sakta upp med lite skakiga ben, tog min väska och gick av bussen.

KOMMENTERA vad ni tyckte!! :)

Kommentarer
Postat av: Agnes

Hittade din blogg idag! Den är sjuuuukt bra redan nu! :D :D Längtar till nästa kapitel! :)

2012-05-01 @ 01:23:38
Postat av: Maja P

Hej, har du lust att kolla in min One Direction novell & kommentera vad du tycker? Kram Maja P! :)

http://bedersen.blogg.se/category/pedersens-noveller.html

2012-05-01 @ 21:13:09
URL: http://bedersen.blogg.se/
Postat av: JULIA

jättebra ju! kolla gärna in min nystartade novellblogg! kram:)

2012-09-04 @ 20:16:53
URL: http://myonedirectionovel.blogg.se
Postat av: Anonym

Inget direction fan men gillar din blogg ;) kanske lite väl konstigt men jaja, haha ;) längtar till nästa kapitel

2012-10-28 @ 20:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0