I Wish - Kapitel 3

Eftersom klockan bara var halv elva på förmiddagen så var det knappt några här och det satt bara ett par inne på Starbucks med en varsin caffemugg i handen och pratade.
Jag beställde en kyckling baugette och en stor mugg med iskall ferskpressad apelsin juice. När jag fått mackan och juicen och betalat gick jag och satte min i ett litet hörn av cafét där det fanns ett litet runt bord och två fåtöljer.


Plötsligt när jag satt där kände jag hur min mobil vibrerade till. Jag drog upp den ur shortsfickan och såg att det var från Sophie! Jag klickade ivrigt upp smset.
" Hej, saknar dej redan otroligt.. Såååå tomt nu när du har flyttat.. Drar till Italien med mamma nu nästa vecka, men vi får höras när jag kommer hem igen nästa lördag! love u ♥ "

Det spred sig ett stort leende på mina läppar när jag läste det. Jag måste sätt rätt efterbliven ut som satt där i en fåtölj helt ensam och log som ett mongo mot min mobil... Dock var det tråkigt att hon skulle till Italien i övermorron så vi inte kunde smsa..
Jag svarade på hennes sms snabbt och skickade sedan iväg det;
" Heeej Sunshine!! Saknar dig meeed! Ha det så bra så hörs vi direkt när du kommer hem igen! Love u 2 ♥ "

Direkt när jag hade skickat iväg mitt svar kom jag på att jag inte hade berättat om de på flyget om Harry. Så jag klickade upp henne bland mina alla kontakter och ringde upp henne och satt och berättade allt i minsa detalj, vi satt och pratade i runt en halv timme.
När vi sagt hejdå, lagt på och jag hade ätit och druckit upp hängde jag upp min väska på armen och gick sedan ut från café.
De första som fångade min blick när jag kom ut från cafét var en stor rosa skyllt med texten Victoria´s  Secret.
Jag hade helt klart bestämt vilken affär jag skulle in i först!
Jag gick med raska och ivriga steg mot affären och började kika runt i hela lokalen.
Efter att jag hade kollat runt och provat massa olika saker betalade jag mina saker, två bh:ar, en bikini och en parfym.
4 timmar senare

Klockan började närma sig halv fem och jag var helt slut i benen efter att ha sprungit runt i shopping centret i cirka 4 timmar och shoppat massor.
Tur som jag hade så kom bussen precis när jag kom fram till busshållplatsen. På bussresan hem kikade jag runt lite på facebook och instagram på min iPhone.
Direkt när jag kom in genom min ytterdörr låste jag om mig, sparka av mig mina skor och sprang in och la mig helt utmattad på sängen. Efter en liten stund reste jag mig upp igen, slängde upp shopping påsarna på sängen och började plocka upp allt och lägga de på rätt plats.
Det jag hade handlat var: ett par jeffrey campbell skor, ett par låga converse, två bh:ar, en bikini, en parfym, ett läppstift, puder, ringar, ett par slitna jeans och ett par vita spetsshorts.
När jag var helt klar med allt jag hade shoppat, gick jag långsamt in i köket för att fixa något att äta. Jag fixade i ordning lite pasta med pesto och parmesanost på. Lätt och gott! Jag satte mig med tallriken i knät framför teven och började kolla på Titanic som precis hade börjat.
5 timmar senare

Jag öppnade sakta ögonen och märkte att jag hade somnat i soffan. Filmen var slut. Jag slog en blick mot klockan på  väggen och såg att den närmade sig 1. Jag gjorde mig snabbt i ordning för sängen och somnade direkt efter att jag krupit ner under täcket.


K.O.M.M.E.N.T.E.R.A  :)

Kommentarer
Postat av: julia

Love it <3 Älskar sättet du skriver på ;-) Bara längtar till nästa kapitel <3 kika gärna in på min novell

2012-04-22 @ 11:27:22
URL: http://morethanthisnovell.devote.se
Postat av: jennie

na na nannana i'm lovin it hahah men du skriver skit grymt och sättet du skriver man lixom lever sig in i den skit grymt !!!!!! <3 :D

2012-04-24 @ 20:21:56
Postat av: Felicia

Sjukkkt bra!! <3

2012-04-28 @ 11:02:05
Postat av: Anonym

Gud vad bra! MERA! :D

2012-04-28 @ 11:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0