Stole My Heart - Kapitel 7

- Tjenare! ropade Louis när han öppnade den stora glasdörren.
- Tja! ropade Harry tillbaka.
- Hej, sa jag log lite försiktigt mot honom.
När vi kom in i studion följde jag efter Harry och Louis in i ett rum där Liam, Zayn och Niall satt och spela Fifa på playstation.
- Grabbar vi har besök! sa Louis när vi kom in i rummet.
Dom pausade spelet och hälsade på mig. När vi hälsat färdigt satte sig alla ner i soffan. Jag satte mig på kanten av soffan bredvid Harry.
- Vill du spela? frågade Harry och höll en spelkontroll mot mig.
- Haha okej, jag kan testa.. sa jag och tog emot den.
- Bra, du är med i mitt och Zayns lag.
- Okej, ska jag göra mål vid den där blåa målvakten är? frågade jag och tittade på tv-skärmen.
- Aa precis!
Bara efter att vi hade spelat i cirka 2 minuter gjorde jag det första målet.
- Gryyyyymt! ropade Harry och Zayn och gjorde high5 med mig.
Efter bara några minuter till så gjorde jag mitt andra mål.
- Asså kör du det här ofta eller? frågade Louis och log mot mig.
- Haha, nej men min kompis brorsa spelade det här mycket så vi spelade med honom ibland. svarade jag och skrattade lite.
- Du är fett bra ju! sa Niall.
- Haha tack.
När vi hade spelat i nästan en och en halv timme började alla tröttna så vi försökte komma på något annat vi kunde göra.
- Bara jag som är hungrig? frågade Niall.
- Du är ju alltid hungrig! svarade Liam.
- Men klockan är ändå halv 4 och jag har bara käkat frukost.. sa Niall.
Ingen utav oss hade ätit lunch idag så vi bestämde oss för att gå och hämta mat på McDondald´s som låg bara några hundra meter bort.
- Ska jag gå och handla? frågade jag.
- Nej vi följer med så klart! svara Harry.
- Men jag bara tänkte fall de typ inte blir helt kaos när ni kommer in där..
- Aha du menar så... men vi två kan gå. sa Harry och log mot mig.
Louis busvisslade.
- Haha okej.
När vi fått reda på vad alla skulle ha reste vi oss upp ur soffan och gick mot hallen och satte på oss våra skor.
På väg till MacDonald´s gick vi och snackade om lite allt möjligt. Det kändes riktigt lätt att prata med Harry. Det kändes nästan som om vi hade känt varandra i flera år.



- Brukar du göra så här med dina fans? frågade jag och log och kolla ner i marken.
- Vadå? fråga han.
- Men asså typ ta dina fans nummer och sånt..
- Haha jaha, nej. Men du verkar så speciell.. Du är liksom inte som dom flesta andra fans.
- Hurdå?
- Men du verkar så lugn och så... Jag ville lära känna dig bättre, du verkar vara en så grymt najs tjej. svara han och fnissade lite samtidigt som han blev generad.
- Haha, tack eller vad man nu ska säga.. sa jag och blev lite generad jag med.
När vi kom fram till MacDonad´s beställde vi snabbt det vi skulle ha och började sedan gå tillbaka till studion och dom andra killarna.
- Boys! Maten är här! ropade Harry när vi kom in i studion.
Killarna kom ut rusande ut i hallen och hjälpte oss in med maten in i ett litet vitt, ljust kök. Alla satte sig på en varsin stol runt bordet. Vi delade ut maten till var och en och började sedan att äta.
2 timmar senare:

Jag tittade upp på en klocka och såg att tiden hade gått sjukt fort. Klockan var redan halv sju. Vi hade suttit i lite mer än 2 timmar och snackat runt bordet om allt möjligt. Mest om oss själva och deras turné som dom skulle på om cirka 3 månader. Det var verkligen skönt och kul att prata med dom och lära känna dom bättre. Det känndes liksom normalt att prata med dom.
- Jag tror jag måste gå hem nu.. sa jag och la ner mina skräpsaker från maten ner i en utav MacDonad´s- kartongerna och reste mig upp.
- Ska jag följa dig hem? fråga Harry och la ner sina skräpsaker han också i en utav kartongerna.
- Nej det är lungt. svara jag och log mot honom.
- Säker? fråga han och log lite.
- Haha, ja, säkert.
Jag tackade så mycket för maten som Harry hade betalat, sa hejdå till alla och gick sedan ut och satte på mig mina skor, slängde upp min väska på axeln och gick sedan ut ur studion och tog hissen ner till våningen där vi kom in.
Direkt när jag kom hem satte jag mig i min säng med min laptop, loggade in på skype och ringde snabbt upp Madison och berätta om min fantastiska dag.
- Du måste komma hit snart! Jag saknar dig grymt mycket! sa jag i micen.
- Ja! Saknar dej med. Men kan jag inte komma på sommarlovet typ? Det är ju bara en vecka kvar innan de.
- Jag har redan sommarlov kan man säga.. sa jag och skrattade.
- Fuck you. sa hon på skoj.
Eftersom vi flyttat så betydde de ju att jag skulle börja i en ny skola också. Men eftersom det bara var en vecka kvar så bestämde vi att jag börjar efter sommarlovet istället.

- Vänta lite ska fråga mamma om sommarlovet bara! sa jag och pausade samtalet.
Jag sprang ut i köket och satte mig på en utav köksstolarna.
- Mamma, vad ska vi göra på sommarlovet?
- På sommarlovet?
- Aa..
- Ja, eftersom vi precis har flyttat så ska vi ju först få ordning helt på huset och allt.. sen vet jag inte riktigt. Vadådå?
- Okej, men Madison kan väl komma hit och sova här i typ någon vecka eller nått?
- Ja det är klart! Ni får bestämma hur länge hon ska vara här. Vi ska nog mest vara hemma.
- Yes!
Jag hoppade snabbt in i mitt rum igen och satte mig i sängen med min laptop i knät igen. Jag fortsatte skype-samtalet.
- Mamma sa att vi typ mest skulle vara här hemma på lovet, så du får typ vara här hur länge du vill. sa jag glatt i micen.
- Faan vad najs! mamma kanske kan kolla på flygbiljetter nu i veckan och så.
Vi satta jätte länge och snackade om hur härligt de skulle bli och träffas, om Harry och dom andra killarna och hur länge hon skulle vara och hälsa på. Vi bestämde att 2 veckor i början av lovet skulle hon vara här och så skulle jag åka till henne, tillbaka till New York i lite mer än 1 vecka i slutet av sommarlovet.
- Amanda, maten är klar. sa pappa och tittade in genom dörren.
- Jag måste gå, sa jag till Madison och stängde ner min dator.
Jag gick ut i köket och möttes av en doft, tomatsoppa.

- Vad gjorde du och killarna idag då? frågade mamma och log mot mig när vi alla tre satt oss ner vid bordet och börjat äta.
- Först mötte jag Harry på milkshake city, där jag var igår.. så satt vi där och sen gick vi till deras studio där dom andra var och så..
- Jaha, vad gjorde ni där då? frågade mamma.
- Spelade playstation och åt. Varför undrar du så mycket? frågade jag och höjde ögonbrynen.
- Jag tycker det är kul och veta. Dom är väl rätt kända också eller?
- Jaja.. svarade jag och kollade ner i min sopp-skål.
- Juste, Madisons mamma skulle beställa flygbiljetter till henne någon gång i veckan. sa jag och sörpla i mig det sista av soppan.
- Flygbiljetter? frågade pappa.
- Ja? Hon kommer hit i två veckor i början av sommarlovet. svara jag.
- Jaha, vad kul.
- Sen ska jag åka till henne i en vecka i slutet av lovet också, om det är okej..? fråga jag och tittade lite försiktigt på mamma.
- Ja, för mig är det okej iallafall.
- Mig med. la pappa till.
- Jag ringer Jessica (Madisons mamma) i kväll. sa mamma och log mot mig.
- Okej, bra.
Jag reste mig upp från bordet och ställde in min sopp-skål och mitt mjölkglas i diskmaskinen och gick sedan in på mitt rum igen.
Jag loggade in på twitter på min laptop. Jag klickade upp Harry Styles profil och såg att han hade twittrat för cirka en timme sen.
" Nice day whit my broes and our lovely friend. @aammanda95 - master on FIFA ;) "

Jag log för mig själv och gick sedan in på min profil. 1485 followers. När jag loggade ut senast, i förrgår, hade jag bara runt 500..
Jag såg också att jag hade jätte många mentions. Jag läste många utav dom och dom flesta hade frågat om jag kände Harry osv. När jag suttit vid datorn en lång stund kolla jag på den lilla digitala klockan som var uppe i högra hörnet av datorn. 22.26.
Jag stängde av datorn, satte på mig min pyjamas och gick in i badrummet och gjorde mig i ordning för att gå och lägga mig. När jag hade sminkat av mig och allt la jag mig i sängen med min mobil. Jag tryckte in mina hörlurar in i det lilla hålet på mobilel och låste upp min mobil för att sätta på musik. 1 nytt meddelande. Det spred sig snabbt ett leende på mina läppar när jag såg att det var från Harry.
" Tja, vad gör du? ;) "

Jag log samtidigt som jag svarade på hans sms.
" Inget speciellt.. ligger i sängen. Dudå? :) "
Efter några minuter darrade min mobil till.
" Okej typ samma här :)  "

1 vecka senare:

Det hade gått lite mer än 1 vecka sedan jag träffade Harry och dom andra killarna för första gången. Tyvärr hade vi inte träffats på en vecka eftersom dom hade ganska fullt upp med allt inför turnén i USA men jag hade hållt kontakten med Harry via telefonen och jag började även få lite känslor för honom men det tänker jag inte berätta för någon. Harry hade gett mig två biljetter till deras konsert i L.A. om 2,5 månad. Han hade fixat två biljetter speciellt för mig och Madison, biljetterna skulle egentligen börja säljas om 2 dagar.
Mamma hade även pratat med Madisons mamma den kvällen hon sa att hon skulle det och samma kväll hade dom beställt flygbiljetter hit. Hon kommer i morgon kväll!
- Du går och lägger dig snart va? frågade mamma och kollade in genom dörren till mitt rum.
- Jaja..
- Klockan är halv tolv och Madison kommer ju imorgon och så. sa mamma och blinkade med ena ögat och log innan hon gick iväg.
Jag bytte om till nattlinne och gjorde mig iordning och gick och la mig med musik i öronen. Bara efter några minuter så var jag långt inne i mina drömmar.
*drrrrrr*

Jag vaknade av att min mobil darrade till på mitt nattduksbord. 1 nytt meddelande. Från Harry.
Jag klickade upp meddelandet och läste det:
" Jag gillar dig."

Jag blev alldeles varm i kroppen och skickade ett sms tillbaka:
" Harry, jag gillar dig med. "

Efter en kort stund fick jag ett svar av honom:
" Hahaha, fattar du inte? "

Jag stelnade till och skrev snabbt tillbaka:
" Vadå? "

Jag blev helt kall i kroppen och visste inte vad jag skulle göra när jag läste hans svar som jag fick några minuter senare:
" De finns inget mellan oss. Ofta du inte fattar att jag bara drivit med dig hela tiden.. "

Jag tappade ner min mobil på golvet och satt länge och bara stirrade in i väggen mittemot min säng. Jag visste vad jag skulle göra, jag ville gråta, döda honom och sen dö själv. Hur fan? ....


Vad hände?! Kommentera vad ni tyckte om kapitlet. :)



Kommentarer
Postat av: Felizia

O-M-G! Jag behöver få läsa nästa kapitel! ^^

2011-12-30 @ 20:38:29
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Nina

Braaa! Mer :)

2011-12-30 @ 22:28:00
URL: http://ninakaufmann.se
Postat av: Lidija

mer!

2011-12-31 @ 01:10:11
URL: http://lisho.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mer, nu!! Tack!! Superbra :))

2011-12-31 @ 03:42:46
URL: http://onething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0