Stole My Heart - Kapitel 6

- Vad har du varit hela dagen? fråga pappa när jag satte mig ner vid matbordet.
- Typ suttit på en milkshake bar... svara jag.
- Hela dagen?
- Nästan..
Jag berättade hela historien om min dag för dom.
- Var han Harry snygg då? fråga mamma och blinkade med ena ögat mot mig.
- Mamma sluta!
När jag ätit upp allt på tallriken ställde jag in disken i diskmaskinen och gick sedan in på mitt rum igen. Jag låste upp min mobil och såg att jag hade ett nytt sms. Från Harry S. Jag klickade snabbt upp smset.
"Hej Amanda! Träffas i morgon? Har ledigt. :)"
Jag läste smset några gånger. Shit han ville träffa mig igen!
Jag skrev snabbt tillbaka.
"Hej! Gärna. När och vart? :)"
"Träffas på milkshake city runt halv 1? Så kan vi ju gå någon stan sen.. :)"
"Okej, ses! ;)"
Jag kollade på klockan och såg att den redan var halv 11. Jag bytte och till pyjamas och gjorde mig i ordning för att gå och lägga mig.



Jag vaknade nästa dag av fåglarna som sjöng utanför mitt fönster. Jag gnuggade mig i ögonen och kom på att jag skulle träffa Harry idag. När jag gått upp ur sängen slog jag en snabb blick på klockan som hängde på en utav väggarna. Den visade halv 12. Shit jag skulle träffa honom om exakt en timme på Milkshake city.

Jag sprang snabbt in på badrummet och tog mig en snabb-dusch så jag skulle känna mig lite fräschare. När jag torkat mig torr och borstat igenom håret gick jag in i mitt rum igen och rotade fram något som jag kunde ha på mig. Det fick bli en svart banuea bh med ett svart spetslinne som jag stoppade innanför ett par rosa-aktiga shorts.
Jag sprang ut i käket och fixade snabbt i ordning en ostmacka och ett glas mjölk. När jag hade ätit och druckit upp gick jag med snabba steg in på toaletten och borstade mina tänder och skruvade mitt hår.
- Jag går ut en stund, har mobilen med mig! ropade jag och öppnade ytterdörren.
- Okej, hejdå! ropade mamma tillbaka.
När jag kom ut på gatan drog jag upp min mobil ur fickan och såg att klockan var tjugo över 12.
När jag kom in på milkshake baren satt Harry redan där i en fotölj. Han vände sig mot mig när dörren blingade till när jag öppnade den. Han hade på sig en grå/svart stickad tröja och ett par beiga chinos.
- Hej! sa han samtidigt som han ställde sig upp och log mot mig.
- Hej! sa jag och log tillbaka.
Han gav mig en snabb kram innan vi gick fram till disken.
- Vad ska du ha? frågade jag och kollade upp på menyn.
- En banan milkshake, durå?
- En lime och jordgubbs milkshake tror jag.
När vi betalat och fått våra milkshakes satte vi oss i varsin fotölj vid ett litet runt bord. Precis när vi hade satt oss ner kom det fram en liten tjej med kort brunt hår till vårt bord.
- Ursäkta men är du Harry Styles? frågade och och log lite osäkert mot honom.
- Haha ja, det är jag. svara Harry och log mot henne.
- Skulle jag kunna få ta en bild med dig?
- Självklart! sa han och ställde sig upp.
Jag ställde mig också upp och erbjöd mig att ta kortet på flickan och Harry.
- Så, sa jag när jag tagit ett kort på dom.
- Tack så mycket, sa hon med ett leende och tog emot kameran och gick.
Vi satte oss ner i fåtöljerna igen och började dricka våra milkshakes.
- Berätta lite om dig själv, jag är fett nyfiken.. sa han och log lite mot mig.
- Ehhmm okej... Som du vet så heter jag Amanda, jag är 16 år och flyttade nyss hit till London från New York med min familj för pappa fick något jobb här. Ehh vet inte riktigt vad jag ska berätta mer..
- Okej, jag heter Ha
- Harry och är 17 år, avbröt jag honom i hans mening.
Han skrattade.
- Jag tror nog jag redan vet det mesta om dig. Sa jag och fnissade.
- Haha okej.. sa han och log.
Jag drack av min milkshake och försökte samtidigt komma på något som jag kunde fråga eller börja prata om.
- Jag har hört att ni typ ska på turné snart.. började jag.
- Aa, vi ska till USA om 3 månader.
- Hur länge ska ni turnéra där då? frågade jag och drack lite av min milkshake.
- Jag tror runt 1 månad eller något sånt, svara han och log mot mig.
- Okej, min kompis i New York är en stor Directioner och hon fyller år snart så jag ska kanske ge henne en biljett till en utav konserterna då..  sa jag och log.
-  Ja, vad kul. Vad heter hon?
- Madison.
1 timme senare:

När vi suttit och snackat i nästan en timme om allt möjligt och lärt känna varandra lite bättre bestämde vi oss för att åka och träffa dom andra killarna i studion. Vi reste oss upp ur fåtöljerna och gick ut från milkshake baren.
- Bye David! ropade Harry innan vi gick ut.
- Vi ses Harry! ropade gubben i kassan tillbaka.
- Känner du honom bra? frågade jag och log när vi kom ut från milkshake baren.
- Haha, aa jag och grabbarna brukar gå hit väldigt ofta. svara han och skrattade.
- Aha.
Efter att vi hade gått i cirka 15 minuter kom vi fram till en stor byggnad. Harry slog in en kod så att den stora dörren öppnades. Vi gick in i det stora huset och tog hissen upp till åttonde våningen.
Han knackade på på en stor dörr gjord av frostat-glas. Jag såg hur en skugga kom närmare dörren och började fippla med låset för att få upp dörren.
- Tjenare! ropade Louis när han öppnade den stora glasdörren.
- Tja! ropade Harry tillbaka.
- Hej, sa jag log lite försiktigt mot honom.
När vi kom in i studion följde jag efter Harry och Louis in i ett rum där Liam, Zayn och Niall satt och spela Fifa på playstation.
- Grabbar vi har besök! sa Louis när vi kom in i rummet.
Dom pausade spelet och hälsade på mig. När vi hälsat färdigt satte sig alla ner i soffan. Jag satte mig på kanten av soffan bredvid Harry.
- Vill du spela? frågade Harry och höll en spelkontroll mot mig.
- Haha okej, jag kan testa.. sa jag och tog emot den.
- Bra, du är med i mitt och Zayns lag.
- Okej, ska jag göra mål vid den där blåa målvakten är? frågade jag och tittade på tv-skärmen.
- Aa precis!
Bara efter att vi hade spelat i cirka 2 minuter gjorde jag det första målet.
- Gryyyyymt! ropade Harry och Zayn och gjorde high5 med mig.
Efter bara några minuter till så gjorde jag mitt andra mål.
- Asså kör du det här ofta eller? frågade Louis och log mot mig.
- Haha, nej men min kompis brorsa spelade det här mycket så vi spelade med honom ibland. svarade jag och skrattade lite.
- Du är fett bra ju! sa Niall.
- Haha tack.
När vi hade spelat i nästan en och en halv timme började alla tröttna så vi försökte komma på något annat vi kunde göra.
- Bara jag som är hungrig? frågade Niall.
- Du är ju alltid hungrig! svarade Liam.
- Men klockan är ändå halv 4 och jag har bara käkat frukost.. sa Niall.
Ingen utav oss hade ätit lunch idag så vi bestämde oss för att gå och hämta mat på McDondald´s som låg bara några hundra meter bort.
- Ska jag gå och handla? frågade jag.
- Nej vi följer med så klart! svara Harry.
- Men jag bara tänkte fall de typ inte blir helt kaos när ni kommer in där..
- Aha du menar så... men vi två kan gå. sa Harry och log mot mig.
Louis busvisslade.
- Haha okej.
När vi fått reda på vad alla skulle ha reste vi oss upp ur soffan och gick mot hallen och satte på oss våra skor.
På väg till MacDonald´s gick vi och snackade om lite allt möjligt. Det kändes riktigt lätt att prata med Harry. Det kändes nästan som om vi hade känt varandra i flera år.

Så, kapitel 6 klart! Kommentera. :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Sjukt bra!!

2011-12-28 @ 15:44:55
URL: http://myonedirectiondiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

awesome!

2011-12-28 @ 18:20:09
URL: http://novellaboutonedirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0