Stole My Heart - Kapitel 5

Jag såg en liten affär några meter framför mig som såg rätt söt ut. Den hade en rosa dörr med ett stort koansikte på. Jag fortsatte fram mot affären och såg att den hängde en stor skylt ovanför dörren där det stod Milkshake Citypå. Jag blev genast sugen på en milkshake och gick in i affären.
- Hej. sa gubben i kassa glatt och log mot mig.
- Hej. sa jag och gick fram mot disken.
- Vad får det lov att vara fröken? sa han och log världens största leende.
Jag tittade upp på menyn och bestämde mig för en milkshake med caramel smak.
- En såndär caramel milkshake. svarade jag och log tillbaka.
- Inget annat?
- Nej tack.
- Då blir det 5$ tack.
Jag drog upp min plånbok ur väskan och gav honom pengarna. Jag bestämde mig för att ta med min milkshake så jag kunde fortsätta kolla runt i byn. När milkshaken var klar gick jag ut ur affären och skulle precis runda hörnet på det stora husen när jag krockar med någon och får hela min milkshake över mina nytvättade kläder.
- Faan.. sa jag tyst för mig själv och kollade ner på min vita t-shirt som nu var ljusbrun av all milkshake.
- Shit förlåt! hörde jag personen framför mig.
Jag kollade upp och fick direkt ögonkontakt med ett par stora, underbara, gröna-bruna ögon.



Jag såg direkt vem det var, även om jag aldrig sett honom i verkligheten.
- Oh my god, du är Harry Styles va? frågade jag.
- Haha, aa det är jag. sa han och log sitt fantastiska leende mot mig.
- Jag heter Amanda. sa jag lungt och sträckte fram min skakiga hand.
Shit jag kunde inte fatta att jag nyss råkat springa in i Harry fucking Styles!
Jag hälsade på resten av killarna i bandet som stod bara någon meter ifrån.
- Vi kanske ska gå in på Milkshake City så du kan torka av din tröja lite, eller? frågade Louis och log medan han kollade på min Milkshake-nerdränkta t-shirt.
- Mm.. sa jag och fnissade till medan jag kollade ner på min t-shirt.

- Tjena grabbar! ropade gubben i kassan när vi kom in på milkshake baren.
- Men gud vad har hänt med din tröja? frågade han när jag kom insläntrande efter killarna.
- Vi råkade springa in i varann... svarade Harry precis innan jag skulle öppna munnen.
- Ojdå, jag bjuder på en ny milkshake. Sa gubben och log mot mig.
- Men det är lungt.. sa jag och log mot honom och tog några servetter som stod i en hållare på ett utav borden och satte mig på en utav stolarna runt ett litet bord.
- Men du kan ju inte hunnit dricka mycket av den om du har så mycket på tröjan. Sa han och skrattade.
- Nej men det är lungt... sa jag och började torka min tröja.
- Jag bjuder på en ny ändå! sa han och log.
-Asså förlåt igen.. sa Harry och kollade på mig och satte sig ner på en stol bredvid mig.
- Det är lungt, det var lika mycket mitt fel. sa jag och log mot honom
Han log tillbaka. Hans leende fick mig verkligen att smällta.
När både jag och killarna hade fått vår milkshake satt vi länge och bara snackade i en liten soffgrupp runt ett litet runt bord.
- Så du bor här i närheten? frågade Liam.
- Aa, jag och min familj flyttade hit igår på grund av att min pappa fick något jobb här som han ville ha. svade jag och tittade upp på honom.
- Aha men vart bodde du innan? frågade Zayn.
- I New York.
- Okej.
Jag kollade upp på en liten klocka som hängde upp på en vägg mittemot. Den visade kvart i 7.
- Oj, jag tror jag måste hem nu.. sa jag och tog upp min väska från golvet och reste mig upp ut soffan.
- Okej, men hoppas vi ses någon annan gång. sa Harry och log mot mig och ställde sig upp.
Han gav mig en kort och varm kram.
- Vad är ditt nummer föresten? fårgade han och drog upp sin IPhone ur sin jeans ficka.
Jag gav honom mitt nummer och efter de fick jag hans.
- Hejdå. sa kg och log mot killarna innan jag gick ut från milkshake baren.
- Hejdå, ropade alla tillbaka i kör.
Hela vägen hem gick jag och log för mig själv. Direkt när jag kom hem bytte jag om till mjukiskläder och satte mig sedan i sängen med min laptop i knät. Jag loggade snabbt in på Skype och såg att Madison var inne.
"Hej bästis! Saknar dig redan! Vad gör du? :) <3"
Skrev jag till henne. Efter cirka en minut svade hon.
"Heeej!!! Saknar dig med! Kollar på någon jättetråkig film med brorsan.. dudå? <3"
"Okej kom nyss hem. Asså du kan inte fatta vad jag gjort idag!!!!!!!!!!!!!!!!! :D <3"
"VAD?!?! :O <3"
Jagringde upp Madison på Skype och berättade om hela min dag.
"Asså fyfan vad jag är avundsjuk!!!!" sa hon högt i micen.
"Du får komma och hälsa på snart!!"
- Amanda det är mat!! ropade mamma från köket.
"Jag måste gå nu, har bra! Puss" sa jag till Madison.
"Okej men vi hörs, puss!"
Jag stängde av samtalet och gick ut i köket.
- Vad har du varit hela dagen? fråga pappa när jag satte mig ner vid matbordet.
- Typ suttit på en milkshake bar... svara jag.
- Hela dagen?
- Nästan..
Jag berättade hela historien om min dag för dom.
- Var han Harry snygg då? fråga mamma och blinkade med ena ögat mot mig.
- Mamma sluta!
När jag ätit upp allt på tallriken ställde jag in disken i diskmaskinen och gick sedan in på mitt rum igen. Jag låste upp min mobil och såg att jag hade ett nytt sms. Från Harry S. Jag klickade snabbt upp smset.
"Hej Amanda! Träffas i morgon? Har ledigt. :)"
Jag läste smset några gånger. Shit han ville träffa mig igen!
Jag skrev snabbt tillbaka.
"Hej! Gärna. När och vart? :)"
"Träffas på milkshake city runt halv 1? Så kan vi ju gå någon stan sen.. :)"
"Okej, ses! ;)"
Jag kollade på klockan och såg att den redan var halv 11. Jag bytte och till pyjamas och gjorde mig i ordning för att gå och lägga mig.

Sorry för ganska kort kapitel och för att det inte kom upp i gårkväll men hade fullt upp... Kommentera! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra!! mera

2011-12-18 @ 21:49:55
Postat av: Rebecka

Det blev fel i föra kommentaren , men jag tyckte kap var super bra

2011-12-18 @ 21:57:54
Postat av: laura

hej gillar novellerna du skriver riktigt bra!

2012-01-22 @ 09:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0