Stole My Heart - Kapitel 4

- Welcome to your new home. sa pappa och stannade bilen framför huset.
- Skojar du eller? Ska vi bo här?! sa jag och glodde på huset med vidöppna ögon.
- Visst är det fint? sa mamma och log mot mig.
- Aa, om man jämför vårt förra med det här var vårt lika litet som en skokartong.. sa jag och skrattade.
- Haha!
- Kan jag få nycklarna pappa? frågade jag och log förväntansfullt mot honom.
Han tog upp nycklarna ur jeans fickan och la dom i min hand.
- Tack! sa jag och hoppade snabbt ut ur bilen och sprang fram till dörren.
Jag låste upp och höll nästan på att svimma så vackert det var när jag öppnade dörren. Jag tog snabbt av mig mina skor och gick runt och kolla i hela huset. Efter ett tag kom jag in i ett rum som troligen skulle bli mitt. Pappa hade varit här några månader innan vi flyttat och ställt in sängar och lite annat så det skulle var förberett innan vi kom hit. Jag slängde mig ner i min säng och kollade runt i rummet. GUD VAD FINT DET VAR!
Mitt tänkande avbröts av att någon knacka på dörren.
- Amanda? hörde jag pappa utanför.
Jag sprang fram och öppnade dörren. Han gick in i rummet och ställde ner en utav mina kartonger på golvet mitt i rummet.
- Så, vad tycker du? frågade han och titta runt i rummet.
- Det är helt grymt!! Jag älskar det. sa jag och log världens största léende mot honom.
- Haha vad kul.
Han gick mot dörren men vände sig om innan han gick ut:
- Packa upp den där kartongen och gå och lägg dig sen.
- Jaja.



Jag vaknade nästa dag av att fåglarna kvittrade utanför mitt fönster. Jag gnuggade mig i ögonen och sträckte mig efter min mobil som låg på nattduksbordet. Några sekunder efter att jag hade startat den kollade jag på klockan och såg att den radan var halv 12.
Jag la tillbaka mobilen på nattduksbordet igen och sträckte på mig innan jag gick upp ur sängen. Jag gick med tunga, långsamma steg in i en liten tvättstuga och hämtade en stor, vit, mjuk handduk och gick sedan in i badrummet och låste efter mig. När jag tagit av mig min pyjamas gick jag in i duschen och lät det varma vattnet rinna ner för min kropp. Vad ska jag göra idag..? tänkte jag medan jag schampoonerade mitt långa, bruna hår.
När jag duschat klart och klätt på mig gick jag ut i köket och bredde en macka och hällde upp en stort glas med mjölk.
- Vad ska du hitta på idag då? frågade mamma medan hon packade upp tallrikar, glas, bestick osv. från en stor flyttkartong.
- Tror jag bara ska gå runt och kolla lite här i området eller något sånt.
- Ta med dig pengar om du hittar något att köpa. sa hon och log mot mig.
Jag käkade snabbt upp min macka och drack upp min mjölk och gick sedan in på badrummet. Jag borstade på lite puder, drog några drag med mascaran och flätade mitt hår i en sidofläta.
- Jag går ut nu! ropade jag när jag satt på mig mina skor.
- Okej, hejdå! Var rädd om dig! ropade mamma tillbaka från köket.
Jag tog upp min handväska från hallgolvet och gick ut genom ytterdörren. När jag kom ut på vägen valde jag att fortsätta vägen åt vänster.
10 minuter senare:
Jag såg en liten affär några meter framför mig som såg rätt söt ut. Den hade en rosa dörr med ett stort koansikte på. Jag fortsatte fram mot affären och såg att den hängde en stor skylt ovanför dörren där det stod Milkshake City på. Jag blev genast sugen på en milkshake och gick in i affären.
- Hej. sa gubben i kassa glatt och log mot mig.
- Hej. sa jag och gick fram mot disken.
- Vad får det lov att vara fröken? sa han och log världens största leende.
Jag tittade upp på menyn och bestämde mig för en milkshake med caramel smak.
- En såndär caramel milkshake. svarade jag och log tillbaka.
- Inget annat?
- Nej tack.
- Då blir det 5$ tack.
Jag drog upp min plånbok ur väskan och gav honom pengarna. Jag bestämde mig för att ta med min milkshake så jag kunde fortsätta kolla runt i byn. När milkshaken var klar gick jag ut ur affären och skulle precis runda hörnet på det stora husen när jag krockar med någon och får hela min milkshake över mina nytvättade kläder.
- Faan.. sa jag tyst för mig själv och kollade ner på min vita t-shirt som nu var ljusbrun av all milkshake.
- Shit förlåt! hörde jag personen framför mig.
Jag kollade upp och fick direkt ögonkontakt med ett par stora, underbara, gröna-bruna ögon.

Eftersom ingen mer än 7 stycken ville kommentera förra kapitlet så skrev jag bara ett kort nu. Visst är jag snäll? ;)
MEN PÅ DET HÄR KAPITLET VILL JAG FAKTISKT HA 10 KOMMENTARER ANNARS KOMMER JAG SLUTA SKRIVA NOVELLEN HELT.. JAG VET JU ATT NI KAN KLARA DET! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

skit bra!

2011-12-14 @ 20:20:09
Postat av: Nora

Nej, nej. Inte sluta! Finns bara inte så mycket att kommentera nu, eftersom det är precis i början. ^^

2011-12-14 @ 21:13:45
Postat av: Anonym

Du får inte sluta jag älskar novellen som jag läste alla delar super snabb idag<3

2011-12-14 @ 21:28:15
Postat av: Isabelle

Mer!!!! Vill veta vad som händer! :)

2011-12-14 @ 22:56:26
URL: http://thesmallworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej du får inte sluta du skriver jätte bra! :D

2011-12-14 @ 22:59:54
Postat av: jag

nej, inte sluta skriva.

ge oss mer.

2011-12-14 @ 23:08:34
Postat av: Anonym

Fortsätttt! :)

2011-12-15 @ 10:13:05
Postat av: Therese

mera!! kommer att dö om du inte fortsätter! :)

2011-12-15 @ 17:01:42
Postat av: Jennie

Sluta inte skriv! Jag klickade mig in på din sida för tio minuter sedan och längtar redan efter kapitel 5. Jag tycker du skriver skitbra :) Keep it up!

2011-12-15 @ 18:16:50
Postat av: Anonym

bra! mer :)

2011-12-15 @ 18:36:10
Postat av: Anonym

Meeeeeerrrr! :D

2011-12-15 @ 19:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0