Stole My Heart - Kapitel 3

- Hej hjärtat! ropade mamma från köket när jag kom in genom ytterdörren.
- Hejhej! ropa jag tillbaka och sparka av mig mina skor.
Jag gick in i mitt tomma rum och satte mig i sängen med min laptop i knät. När den laddat färdigt klickade jag upp internet och skrev in www.twitter.com i söktabellen. När jag loggat in skrev jag "Last night here in New York, gonna miss you Madiosn!! ♥" När det kommit upp i min profil loggade jag ut och loggade in på facebook istället.
"En ny händelse"
Jag klickade på den röda lilla saken som visade att jag hade en ny händelse och såg att Madison hade skrivit något i min logg. "Känns helt sjukt att du ska flytta nu helt plötsligt efter alla år men vill att du ska veta att jag älskar dig sjukt mycket och kommer sakna dig så du fattar inte (saknar dig redan)!!! Ha de bra i London babi-boo! ♥"
Jag log och skrev snabbt in en kommentar på inlägget.
"Vet, men vi får hälsa på varann massor!! Älskar dig ännu mer!!! ♥"
- Amanda det är mat! ropade mamma från köket.
- Kommer!!
Jag loggade ut från facebook, stängde av datorn och sprang sedan ut i köket. Jag slog en snabb blick mot spisen och såg att mamma hade gjort sin egen lasagne.

Amanda´s perspektiv:

När jag ätit upp ställde jag in min talrik och glaset i diskmaskinen och gick in på mitt rum igen. Jag satte mig på sängen och kollade runt i rummet på alla fulla flyttkartonger som stod överallt i rummet. Efter att jag bara suttit och funderat en liten stund på allt runt om flytten och sånt bestämde jag mig för att gå och lägga mig. Jag bytte om till min silkes pyjamas och gick sedan in i badrummet för att ta bort sminket och borsta tänderna. Medan jag borstade tänderna tänkte jag på kramen med Madison.. Fan vad jag kommer sakna henne. Min bästavän sedan vi gick i tvåan.

Jag spottade ut det vita löddret i handfatet, sköljde av tandborsten och ställde den i vår "tandborstmugg" och gick sedan in i mitt rum igen. Jag tog tag om min Ipod och la mig ner under täcket i sängen. Jag stoppade in hörlurarna i öronen och satte på en av One Direction´s nya låt, More Than This. Bara någon minut senare somnade jag mitt i mitt tänkande.

- Amanda, du måste upp nu. hörde jag pappas röst medan han drog upp persiennerna i mitt rum.
- Varför redan?! fråga jag och drog täcket över huvudet i ett stön.
- Klockan är redan halv ett, och du måste hinna packa klart allt innan vi åker.
- När ska vi åka då? fråga jag och drog ner täcket.
- Vi ska försöka komma iväg runt klockan två.
När han gått ut ur rummet gnuggade jag mig i ögonen och gick upp ur sängen. Jag gick fram till garderoben och drog ut en vit bh, ett par spetstrosor, ett par svart thights och en rosa tunika. När jag klätt på mig gick jag med tunga steg ut i köket för att hitta något litet att äta.
- Godmorgon, sa mamma och log mot mig när jag kom ut i köket.
- Godmorgon... sa jag och öppnade kylskåpet.
Jag tog ut vanilj-yoghurten och apelsinjuicen och satte mig sedan på en utav stolarna runt matbordet medan mamma tog fram en skål och ett glas.
- Tack, sa jag när hon ställde ner det framför mig.
Jag hällde långsamt upp lite yoghurt i skålen och började sleva i mig av den.
- Hur tycker du det känns att vi ska flytta då? frågade mamma och vände sig mot mig och lutade sig mot diskhon.
- Spännande men jätte jobbigt att lämna Madison och alla minnen härifrån och sånt... svara jag och hällde upp lite juice i glaset.
- Jag vet gumman, men du hittar säkert massa nya kompisar där. Nu var vi ju tvungna att flytta på grund av att pappa fick ett jobb där... Men vi har ju lovat er att ni ska få hälsa på varann då och då. sa hon och log.
- Mm..
Jag åt upp det sista av yoghurten och drack upp juicen och gick sedan in på toaletten. Jag drog upp min consealer och täckte över en liten finne på hakan och drog sedan några drag med mascaran. När jag borstat tänderna borstade jag igenom mitt hår lite snabbt, samlade ihop alla mina saker jag hade på toaletten och gick in i mitt rum. Jag la ner alla grejerna i den sista flyttkartongen som stod öppen. När jag packat ner alla småsaker som jag inte hade kvar att packa ner satte jag mig ner på sängen och kollade runt i rummet.
Tänk att jag har sovit här sedan dag ett i 16 år.

- Är du klar Amanda? ropade mamma från hallen.
- Ja, jag kommer!
Jag gick mot dörren och kollade runt i rummet innan jag stängde dörren. Jag tog upp den sista kartongen som stod precis utanför rummet och gick ut i hallen.
- Här, sa jag och sträckte kartongen till pappa som höll på att lasta in kartongerna i flyttbilen med tillsammans med någon som skulle köra flyttbilen till London.
- Tack, sa han och tog emot kartongen.
Jag satte på mig mina skor, tog min lilla silvriga handväska och gick sedan ut och satte mig i bilen. Jag knäppte fast mig och stoppade sedan in mina hörlurar i öronen och satte på låten Airlplanes och kopplade helt bort resten av världen.
7 timmar senare:
( Vet inte hur långt tid det tar från New York till London men låssas som det tar runt 7 timmar... )


När jag kände hur vi svängde upp på en liten väg drog jag ut hörlurarna ur öronen och tittade ut genom fönstret. Jag såg ett gigantiskt vitt hus framför mig.
- Welcome to your new home. sa pappa och stannade bilen framför huset.
- Skojar du eller? Ska vi bo här?! sa jag och glodde på huset med vidöppna ögon.
- Visst är det fint? sa mamma och log mot mig.
- Aa, om man jämför vårt förra med det här var vårt lika litet som en skokartong.. sa jag och skrattade.
- Haha!
- Kan jag få nycklarna pappa? frågade jag och log förväntansfullt mot honom.
Han tog upp nycklarna ur jeans fickan och la dom i min hand.
- Tack! sa jag och hoppade snabbt ut ur bilen och sprang fram till dörren.
Jag låste upp och höll nästan på att svimma så vackert det var när jag öppnade dörren. Jag tog snabbt av mig mina skor och gick runt och kolla i hela huset. Efter ett tag kom jag in i ett rum som troligen skulle bli mitt. Pappa hade varit här några månader innan vi flyttat och ställt in sängar och lite annat så det skulle var förberett innan vi kom hit. Jag slängde mig ner i min säng och kollade runt i rummet. GUD VAD FINT DET VAR!
Mitt tänkande avbröts av att någon knacka på dörren.
- Amanda? hörde jag pappa utanför.
Jag sprang fram och öppnade dörren. Han gick in i rummet och ställde ner en utav mina kartonger på golvet mitt i rummet.
- Så, vad tycker du? frågade han och titta runt i rummet.
- Det är helt grymt!! Jag älskar det. sa jag och log världens största léende mot honom.
- Haha vad kul.
Han gick mot dörren men vände sig om innan han gick ut:
- Packa upp den där kartongen och gå och lägg dig sen.
- Jaja.


Kommentera vad du tyckte om kapitlet! MINST 10 kommentarer för nästa kapitel! :D

Kommentarer
Postat av: rebecca

Super älskar det<3



2011-12-13 @ 19:06:51
Postat av: Sofia

Älskar novellen!

2011-12-13 @ 19:56:20
Postat av: frida

NU KOMMENTERAR ALLA SOM LÄSER !!!!!

2011-12-13 @ 20:37:35
Postat av: Molly

FETT BRA!!!

2011-12-13 @ 22:00:04
Postat av: Amanda

Jättebra!!

2011-12-13 @ 22:09:57
Postat av: jag

bra, ge oss mer kapitel :D

2011-12-14 @ 13:54:40
Postat av: Anonym

Jätte bra skriv skriv skriv! :D

2011-12-14 @ 15:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0