Stole My Heart - Kapitel 2

"Harry´s perspektiv:
(I bilen på väg till Alan Carr)

- Boys kolla hit! ropade Louis och höll upp sin mobil för att ta kort.
Jag lutade mig mot Zayn och gjorde en ful pose.
- Twitter next, sa Louis när han tagit kort.
Jag loggade in på twitter på min mobil och såga att Louis nyss hade twittrat.
Jag klickade upp bilden på mig och Zayn med texten "On our way to Alan Carr - Chatty Man".

När vi var framme hoppade vi ut ur bilen och möttes av massa glada och skrikande fans. Vi skrev några autografer och tog några kort med några av dom och var sedan tvungna att gå in i studion.


Amanda´s perspektiv:

När den långa skoldagen äntligen var slut och vi hade hämtat våra saker i skåpen började jag och Madison gå mot Starbucks som vi alltid gjorde på fredagar efter skolan.
Det plingade till när vi öppnade dörren till cafét och gick in. Vi gick fram mot disken och ställde oss i kön.
- Vad ska du ha? fråga Madison och kollade upp på menyn som hängde uppe på väggen bakom disken.
- En vanilj-frappuccino, dudå? svarade jag och tittade på Madison.
- En vanlig latte och en mini muffins tror jag...
När vi hade beställt och fått våra saker gick vi och satte oss vid det bordet vi alltid brukade sitta vid. Jag la ner min väska på golvet och slog mig ner i en utav fåtöljerna.
- När ska ni åka då? frågade Madison och lutade sig bakåt i fåtöljen med sin caffékopp i handen.
- Någon gång på förmiddagen i morgon..
- Lova att vi snackar på Skype varje kväll! sa hon och log mot mig.
- Jadå, det är klart.
En stund senare drog jag upp min mobil ur shortsfickan för att se var klockan var. 18.34.
- Oj, klockan är redan halv sju ska vi dra? frågade jag och kollade upp på Madison.
- Shit, redan!?
Jag reste mig upp ur fåtöljen och slängde upp min väska på armen. När vi kom ut ur cafét möttes mina nakna ben av en sval vind som fick mig att rysa till. När båda hade kommit ut från cafét började vi långsamt gå hemåt.
- Guuuud vad jag kommer sakna dig! Fatta vad ensam jag kommer vara i skolan utan dig också! Men vi får åka och hälsa på varann ofta! sa Madison när vi kom fram till hennes ytterdörr.
- Kommer sakna dig med! sa jag och gav henne en lång kram.
- Glöm inte Skype!!! ropa hon efter mig när jag var på väg ut mot gatan igen.
- Nej jag lovar!! ropade jag jag tillbaka och log för mig själv.
- Hej hjärtat! ropade mamma från köket när jag kom in genom ytterdörren.
- Hejhej! ropa jag tillbaka och sparka av mig mina skor.
Jag gick in i mitt tomma rum och satte mig i sängen med min laptop i knät. När den laddat färdigt klickade jag upp internet och skrev in www.twitter.com i söktabellen. När jag loggat in skrev jag "Last night here in New York, gonna miss you Madiosn!! ♥" När det kommit upp i min profil loggade jag ut och loggade in på facebook istället.
"En ny händelse"
Jag klickade på den röda lilla saken som visade att jag hade en ny händelse och såg att Madison hade skrivit något i min logg. "Känns helt sjukt att du ska flytta nu helt plötsligt efter alla år men vill att du ska veta att jag älskar dig sjukt mycket och kommer sakna dig så du fattar inte (saknar dig redan)!!! Ha de bra i London babi-boo! ♥"
Jag log och skrev snabbt in en kommentar på inlägget.
"Vet, men vi får hälsa på varann massor!! Älskar dig ännu mer!!! ♥"
- Amanda det är mat! ropade mamma från köket.
- Kommer!!
Jag loggade ut från facebook, stängde av datorn och sprang sedan ut i köket. Jag slog en snabb blick mot spisen och såg att mamma hade gjort sin egen lasagne.

Tack så jättemycket för dom fina kommentarerna! KOMMENTERA gärna vad ni tyckte om det här kapitlet också. Förlåt för att det var kort och kanske inte hände så jättemycket men i nästa kapitel flyttar ju Amanda till London och då händer det förhoppningsvis mer saker!


Kommentarer
Postat av: anonym

Mer! :D

2011-12-12 @ 19:57:11
Postat av: Anonym

Jättebra keep up the good work! :D

2011-12-12 @ 21:55:12
Postat av: Nora

Nu har jag börjat läsa. Så nu måste du lova att va bra på att skriva nytt! Än så länge är den bra skriven! Jag gillar att du skriver mer mer utförligt, som när hon vaknade i förra kapitlet. Det är inte många som gör det. :)

Haha, krånglig komentar...

2011-12-12 @ 22:57:08
Postat av: Daniella

sv; tack! oooch jag läste nyss, den är jättebra! :) x

2011-12-13 @ 13:31:23
URL: http://onedirectionworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0