Stole My Heart - Kapitel 1




Amanda´s perspektiv:
*piiip piiip piiip*
Jag ryckte till och slog genast till väckarklockan så den trillade ner på golvet i en smäll och slutade pipa. Jag sträckte på mig och blinkade några gånger för att försöka vänja mig vid ljuset som strålade in mellan persiennerna. Efter några minuter när jag hade hunnit vakna till lite grann gick jag upp ur sängen, ställde tillbaka väckarklockan på nattduksbordet och gick sedan in i badrummet för att ta en varm snabbdusch. Jag låste badrums dörren efter mig, drog av mig mina pyjamasshorts och min t-shirt och gick sedan in i duschen. Jag vred om handtaget och vaknade till ännu mer när det iskalla vattnet mötte min nakna kropp. Jag vred snabbt om kranen mot den röda pricken på handtaget och lät det varma vattnet rinna ner för min kropp medan jag stod och tänkte hur najs det skulle bli att flytta. Även om jag skulle sakna Madison, min bästavän sedan vi gick i tvåan. Jag stängde av vattnet, vred ur det mesta av vattnet ur mitt långa mörkbruna hår och gick ut ur duschen. Jag drog ner en stor vit handduk ner från torkställningen och virade den runt mig.
När jag borstat igenom håret gick jag in i mitt rum igen och öppnade garderobsdörrarna för att hitta något bra jag kunde ha på mig.
Jag gick fram till fönstret och drog upp persiennerna för att se vad termometern stod på. Den röda linjen sträckte sig upp till 16 grader. Jag gick tillbaka till garderoben och slängde fram några svart underkläder, ett par slitna jeans shorts och en beige stickad tröja. När jag klätt på mig satte jag på mig några smycken och gick sedan ut i köket.
- Godmorgon älskling, sa mamma och log mot mig när jag kom in i köket.
- Godmorgon.
Jag slog mig ner på en stol mittemot pappa vid köksbordet och började bre en macka.
När jag ätit upp mackan och druckit upp min apelsin juice ställde jag in disken i diskmaskinen och gick in på badrummet. Jag orkade inte riktigt sminka mig så jag drog bara några drag med mascaran och borstade sedan tänderna. När jag var klar med håret också gick jag ut i hallen och stack ner fötterna i mina ballerinaskor och grabba tag om min bruna väska.
- Hejdå! ropade jag samtidigt som jag öppnade ytterdörren men hann inte få något svar innan jag smällde igen den efter mig.
Jag drog upp min mobil ur shortsfickan skickade iväg ett sms till Madison medan jag gick mot skolan.
"Är hos dig om 5 min! puss"

Precis när jag hade lagt ner mobilen i fickan igen kände jag hur den darrade till.
"Goodie, ses då. puss!"

Efter ungefär 5 minuter kom jag fram till Madisons hus. Jag gick fram till dörren och ringde på.  Bara några få sekunder efter öppnade hon.
- Hej! sa hon och log mot mig medan hon knöt på sig sina converse.
- Tja!
När hon var klar låste hon ytterdörren efter sig och sen började vi gå mot skolan. Efter några minuter kom vi fram till den gigantiska rödbruna tegelbyggnaden. Vi gick in genom dörrarna och försökte tränga oss fram mellan alla elever fram till våra skåp. När vi äntligen kom fram låste jag upp mitt skåp, slängde in min väska och drog ut min tjocka NO bok och mitt skrivhäfte. Jag låste skåpet och gick fram till Madison som stod och väntade några meter bort. Jag kollade på den stora klockan som hängde uppe på en vägg. 09.07.
- Fan vi har börjat!! ropade jag till Madison även om hon stod precis bredvid mig och började småspringa fram till NO salen. När vi kom inspringandes in i salen vände sig alla om mot oss och Philip vår NO lärare avbröt mitt i en mening.
- Förlåt.. sa vi samtidigt titta ner i golvet samtidigt som vi slog oss ner på två platser längst bak i klassrummet.
När vi hade satt oss ner fortsatte han där han var.


Harry´s perspektiv:
(I bilen på väg till Alan Carr)

- Boys kolla hit! ropade Louis och höll upp sin mobil för att ta kort.
Jag lutade mig mot Zayn och gjorde en ful pose.
- Twitter next, sa Louis när han tagit kort.
Jag loggade in på twitter på min mobil och såga att Louis nyss hade twittrat.
Jag klickade upp bilden på mig och Zayn med texten "On our way to Alan Carr - Chatty Man".

När vi var framme hoppade vi ut ur bilen och möttes av massa glada och skrikande fans. Vi skrev några autografer och tog några kort med några av dom och var sedan tvungna att gå in i studion.


Första kapitlet klart! Ganska kort och tråkigt men de blir bättre lite senare lovar jag. Kommentera vad ni tyckte om det och om jag ska fortsätta osv! Då blir jag superglad för jag kommer inte vilja fortsätta skriva om jag ser att besökarna går upp men ingen kommenterar.. hehe ;)




Kommentarer
Postat av: Chattis

Nice! Gillade det och diggar verkligen din design. Har du bloggat på denna novell blogg länge? :)



Läs gärna min :3

xx

2011-12-11 @ 17:31:30
URL: http://lightupmyworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra! väntar på mera :)

2011-12-11 @ 18:56:08
Postat av: Isabelle

Älskar när novellerna handlar om Harry! Längtar till nästa kapitel! Läs gärna min!

2011-12-11 @ 21:12:38
URL: http://thesmallworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0